Skoterträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Finns det träffar med enbart yamaha nissar lr ska vi ordna en efter norrlandskusten om det nu blir nån snö i år.;)
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Vi ordnar väl en,& sen om det bara är för yamahanissar eller ej gör väl inte så mycket för mej iallafall :D .
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det blir sånt kackel om vilket märke som är bäst när det är en mixad träff så korven hinner ju bli djupfryst igen innan kucklandet har lugnat ner sej så pass att man kan börja äta den lr hur, nej skämt åtsido du har ju förstås helt rätt det skulle bli ganska enformigt men jag fick den reaktion som jag väntade mej så det bådar ju gott inför framtiden.:)
Formula_Z skrev:
nix det där med Yamaha kan du glömma :)
Roligare med olika märken tycker jag iaf.....åsså har man nått att diskutera om. :D
Bor själv i Sundsvall.
 

Formula_Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
Sundsvall/Vemdalen
hehe.
Tror inte det blir allt för många skotrar ifall det bara är ett märke men vi kan ju alltid testa så ser vi hur många det blir.Blir det inte så många så kan vi köra alla märken.elle?
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Men snälla nån... Det är väl ändå roligare om det finns folk som kör alla olika märken?
Men det kanske finns någon träff för de som kör Yamaha, och om inte så går det väl att anordna?
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
<PolarisRacing> skrev:
Visst, kör ni en egen träff så kör vi med dom andra märkena en tillsammans. Funkar kanonfint.
Jag sneglade lite på träffar i bilvärlden men det finns ju lite mera märken att välja på och sen är det lite roligt när man far igenom små samhällen i inlandet när man är på väg till fjällen så kan man se vilket märke som gäller just den byn, orten och det tycker jag är ganska lustigt.:)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
jammen600 skrev:
Jag sneglade lite på träffar i bilvärlden men det finns ju lite mera märken att välja på och sen är det lite roligt när man far igenom små samhällen i inlandet när man är på väg till fjällen så kan man se vilket märke som gäller just den byn, orten och det tycker jag är ganska lustigt.:)
Jaa, det är lite lustigt det hur ett märke kan totalt dominera i små byar. Men om man jämför bilägare mot skoterägare så är det en viss skillnad. Men mindre träffar kan ju vara roliga också beroende på vad man ska göra. Ska man KÖRA tillsammans så kanske mindre grupper är att föredra, annars blir det nog lätt kaos med för mycket folk. Men ska man bara träffas och grilla och snacka osv så finns det ju ingen begränsning..
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det där med att ett märke är dominant kan ju vara att det är den skoterförsäljare av ett visst märke som ligger närmast till hands och att man har ruskigt bra kontakt med den firman och då blir det lätt att grabba just den maskinen så till skillnad för oss som har alla märken runtomkring oss så kanske det är svårare att välja för oss, om man nu inte jobbar på ett ställe där det är övervägande ett märke som gäller för "grupptryck" är ganska kraftiga pryttlar man blir lätt påverkad av andra när man sitter i fikarummet.;)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Det är mycket möjligt att det är som du säger. Men jag skulle då inte köpa av det märket bara för att den handlaren finns i byn. Om man måste åka iväg en bit så är det ju helt klart värt det om man får den skotern man vill ha, sen om man brinner för just det märket som finns i byn så är det ju bra och behändigt. En en sak till, om vi säger att det är en Arctic handlare i en by och 90% av alla skotrar runt den byn är en arctic så skulle då jag inte vilja ha en arcitc. Det är ju roligare om man har något annorlunda och inte som alla andra. Sen om man är ensom om att ha en skoter så kan det ju inte bli bättre. Det är iaf vad jag tycker..
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Hur många är det som bor i västernorrland som är medlem i detta förträffliga forum om nån nu skulle dra ihop en träff fram på vårkanten.
 

Floyden

Välkänd medlem
13 jan 2005
162
0
6
41
örnsköldsvik
Ja, jag är då en invånare i den vackra staden med det numera förträffliga laget Modo som stolthet. Går det att göra någon typ av intresse undersökning här på sidan om hur många som skulle va intresserade av en träff här i Västernorrland? Ni som är från Övik med omnejd vet väl vad Milleniestugan är? Tycker att det vore en utmärkt plats för en träff! eller vad säger ni...?
 

Floyden

Välkänd medlem
13 jan 2005
162
0
6
41
örnsköldsvik
Exakt, inte svårare än att man bestämmer ett datum och sen får man se hur många som dyker upp! Sen kan man ju ta en tur en sväng för lite kraftmätning =)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.