Ta bort krängningshämmarstag på MM700???

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Är det någon som kan tipsa mig om hur man tar bort krängningshämmaren på en MM700 så att man kan montera tillbaka den igen om man vill? ALLA tips är välkomna, fast "tipset" att skära av hämmaren med såg eller vinkelslip är redan påkommet... Likaså att ta bort länkaget på ena sidan för att testa. Jag vill ta bort den, men helst vill man ju kunna återställa den om man märker att det inte blir bra i längden.

//Rob
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Tjena, på min RMK är det så att där krängningshämmaren går in i buken så sitter det en sorts triangel av plast som är fastnitad runt om hämmaren.

Och på Polarisen så är det nog tänkt att man ska bara borra bort den där så blir hålet mycke större, har inte sett en MM på nära håll men framvagnen är ju ganska lik så det kanske är en liknande lösning på Yamman...

Hoppas du nu får till det, har för övrigt inte min Krängningshämmare kvar på RMK:n. Den blev lite sladdrigare efter led men betydligt skönare i snön! ;)

Lycka till!
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Errrnst skrev:
Tjena, på min RMK är det så att där krängningshämmaren går in i buken så sitter det en sorts triangel av plast som är fastnitad runt om hämmaren.

Och på Polarisen så är det nog tänkt att man ska bara borra bort den där så blir hålet mycke större, har inte sett en MM på nära håll men framvagnen är ju ganska lik så det kanske är en liknande lösning på Yamman...

Hoppas du nu får till det, har för övrigt inte min Krängningshämmare kvar på RMK:n. Den blev lite sladdrigare efter led men betydligt skönare i snön! ;)

Lycka till!
Tack för tipsen E. Blir definitivt till att montera bort hämmaren i vinter. Det jag åker på led behöver jag inte superstabilt, utan jag behöver manövrerbarhet i lössnön. Dessutom är den ruggigt tung att lägga omkull med 7" C&A skidor så jag skippar nog hämmaren bara pga det. ;)

//R