Pris På Yamaha MM 700

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Tjena

vad tror ni man kan tänkas få betala för en yamha mm 00 eller 01 jag har sett dom för ner mot 40.000 är det realistiskt att få dom ner under det?
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Alltså jag tycker det verkar som om dom har gått ner ganska ordentlig i pris till den här sesongen.
Har sett några kring 45-50 men under 40 vet jag inte man kan få ner dom, det är ju bara hitta någon lite billigare och försöka pruta, men är lite skeptisk om man får loss dom så billigt... Men jag vet som sagt inte.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Silly Bear skrev:
Tjena

vad tror ni man kan tänkas få betala för en yamha mm 00 eller 01 jag har sett dom för ner mot 40.000 är det realistiskt att få dom ner under det?
De jag har sett denna säsong på blocket har varit borta fortare än fort så jag vill nog påstå att det är en av de allra populäraste allroundskotrarna. Har en själv och jag ser inte direkt någon annan modell som kan konkurrera med mm700:an i att vara bra på allt. Dessutom är ju kvaliteten på Yammisar klart högre än på övriga märken. Japsarna vet hur en slipsten ska dras, även om de inte blir de lättaste eller effektstarkaste slipstenarna. :)


Kan iaf inget annat än rekommendera mm700:an som en grymt allround skoter. Hör av dig om du vill ha tips på mods och i vilken ordning du ska göra dem beroende på hur du kör.

//R
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
jag hittade en för 39.000 där det följde med en splitterny matta men TYVÄRR!! var jag 9000 kort på den skotern så det blir väl att fortsätta att lite och se om man hittar något likande fynd
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
har inte hittat en än men jag tar gärna imot tips på hur jag ska modda den


vi kommer att åka 2st på den ca 50% av tiden resten av tiden så ska den vara bergsklättrare
hade jag tänkt

jag har även hört att mattan på MM ska vara den svaga punkten och att man bör byta matta till någon annan matta än yamahas orginal när man väl byter

vad bör man då byta till för sorts matta som passar rakt av
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Silly Bear skrev:
har inte hittat en än men jag tar gärna imot tips på hur jag ska modda den


vi kommer att åka 2st på den ca 50% av tiden resten av tiden så ska den vara bergsklättrare
hade jag tänkt

jag har även hört att mattan på MM ska vara den svaga punkten och att man bör byta matta till någon annan matta än yamahas orginal när man väl byter

vad bör man då byta till för sorts matta som passar rakt av
Finns tyvärr ingen som passar rakt av. Men köper man förlängare för ca 500 spänn så passar nästan alla 144" mattor. Vilken man vill ha är väl en smaksak beroende på körstil och förhållanden där man kör. Den matta som i USA anses som den bästa allroundmattan med 2" paddlar är Camoplast Challenger med halvhårda paddlar och "staggered lug design". Dessa är fullclipade från början för alla som liksom jag har fönsterdrivhjul.:D

//Rob
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
vad kan man tänkas få betala för en sån matta?

jag har även hört att man bör byta skidorna till ett par bredare ?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
vad är det för skillnaden på dom här nyare MM mot dom äldre röda modellen?

gissar att bla kammarna inte var lika höga på den äldre modellen

annat än det är det någon större skillnad mellan dom nya och dom gamla
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
skillnaden är att -97ans mm som jag tro du tänker på är en touring skoter med mountain max huv, inte mkt mountain med den skotern.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Silly Bear skrev:
vad kan man tänkas få betala för en sån matta?

jag har även hört att man bör byta skidorna till ett par bredare ?
Absolut! Jag har bytt till ett par som är 1,25" bredare och det gör rejäl skillnad. Orginal dyker MM som en örn i snön om den är mjuk...

Pris på dylik matta ca 6.500 kr.

//R