Vmax sx 600 97:a?

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Är det nån skoter att satsa på?

Har hittat en fin med öhlinare men nackdelen är att jag har hört att dom tar mkt soppa och att han är värdelös i lös snö P.G.A låg boggie.......finns det någon möjlighet att höjja boggien eller blir det mkt skid tryck?

Sen är jag även tacksam för råd om nån bra rejäl skoter för ca 25 - 28 tusen som tål att köras hårt med och med lite motor under huven och som inte tar så mkt soppa....


//Jonas
 

Trumpeten

Aktiv medlem
18 maj 2005
80
0
6
Iggesund
hoho sundin dags att läsa på tror jag....

en xtc har 29 cm fjädringsväg, dvs samma som sxr! för övrigt så slår jag vad om att ingenting idag förutom möjligen srx å sx 700 kan spöa den efter riktigt slät led(gokart)
snöegenskaperna kommer som bonus(dålig bonus) men som ledmaskin är den helt okej, men som hopp lekskoter å lössnöbusare är den nog värdelös!
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
...

mätarn hade varit urkopplad sen 2000 så jag avblåste köpet men tack för hälpen=)
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
köp en 700 istället, jag kör min som är lång på 1,6- 1,9 hårdkörning...enda gången den tar över 2 är när jag kör i blötsnö...otrolig motor, dessutom om du vill åka riktigt fort kan manju köpa pipor, ska visst ge 30HK+ till, men jag vet inte om det stämmer...
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
En riktigt bra maskin tycker jag faktiskt lite beroende på vad man kräver utav den.
Orginal i djup lössnö är den inte speciellt bra, men inte sämst heller!

Den är styktålig och hållbar, jag kör rätt hårt och har i princip bara bytt olja och styrstål.
Dock pajja packningen till avgasrören men det va klantigt, körde nog iväg när den va för kall.
För att vara i prisklass ~25-35000 är det ett bra köp om man inte hoppar och lössnökör.