Nya Rx1 Mountain!?

E

ejwbegysv

Ja efter att ha läst tidningen och nu sett den härliga filmen här på Skoterleden så är man bra sugen på en sån...

Jag som sa - ALDRIG en Yamaha mountain...

En polare har den "gamla" modellen och den är så jäkla kass att köra så en snotric går bättre...

150 000kr är mycket pengar för en skoter... har aldrig ägt en bil ens som kostat så mycket :)
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Jag tittade och provsatt på en häromdan på Motor & Fritid uppe i Funäs. Grymt designad maskin, det kan i varje fall sägas :) :cool: Körställning markant annorlunda mot gamla maskinerna! Provkörning i Snowrider verkade ju också lovande med helt andra egenskaper än gamla RX-1 MM (som ju är en snöplog och ingen skoter ;) ).

Annars var jag grymt sugen på att byta min nuvarande Rage -05:a mot den nya Warriorn........men förnuftet och ekonomin tog överhand........kör på "den gamla häcken" :)p ;) ) en säsong till.

Ha´de / Matti
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Ser jäkligt fin ut men vet inte om 420is matta är lite mycke här i sverige? Konstit att den inte finns på yamaha-motor.se???
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
En bekant har beställt en sådan så det lär ju bli å provköra i vinter. Men aldrig i helv.. att jag skulle betala 150 000 blad för en skoter. Sinnessjukt är vad det är!
 

kanonis

Medlem
17 jan 2005
44
0
1
35
Solna
Heggan skrev:
Ser jäkligt fin ut men vet inte om 420is matta är lite mycke här i sverige? Konstit att den inte finns på yamaha-motor.se???
Som dem sa i SnowRider så är det för att dem special beställdes av ÅF:arna i begränsad upplaga pa ca 20skotrar om jag inte minns helt fel.. Något i den stilen var det iaf, kan inte kolla exakt då tidningen är på vift.. :p
Men satan va ball den är! Helt klart min nya drömskoter! ojoj dregelfaktor 713 på en skala 1-10.. *om man ändå va miljonär.. xD*