Vad tycker ni om SRX 700 mm -98 , lite erfarenheter å tips?

Halliho

Medlem
3 jan 2005
30
0
1
Norrland
Goddagens tänkte höra lite vad ni tycker om en SRX 700 mountain max -98???

Det är en bekant som har funderingar på att sälja sin den har gått lite iallafall dom senaste 3-4åren pga ryggproblem, han har haft den sen ny och jag tror det ska vara svetsad vevaxel...

Hur går en sådan här? är det nå att ha utanför spåret har bara provat vanliga srxen och dom tyckte jag kändes lite framtunga vill dyka när man släpper gasen...dom är väl inte direkt omtalade heller för sina lössnö egenskaper alltså vanliga srxen men är den här nå bättre?

Är det något speciellt man skall kolla upp med dom?

Vad tar dom i soppa ungefär tror ni?

Å framför allt har ni någon aning vad man ska betala för en???

Är tacksam för alla synpunkter och tips.
 
Last edited:

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Frågar du mig så tycker jag att SRX-MM är en riktig kultmaskin. De riktiga lössnörävarna brukar sluddra om att attackvinkeln på mattan är sämre än på en renodlad snömaskin, men vad gör väl det... 150 vilda kusar och mycket matta att skotta med! Om jag någon gång skulle vakna upp yr i mössan och få för mig att inhandla en Yamaha så ligger just denna maskin nära till hands.
Det du skall kolla på 98:eek:rna var just det där med veven, men i övrigt så är det väl sedvanlig japansk kvalité.
Borde väl ligga på en 35- 40 000 kr.
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Hej

Har en kompis som köpte en fin med back nu i vintras.
Den går riktigt bra, fin matta stabil motor, yamaha finish.
Mycket skoter för pengarna och trots ålder.
Drar under 1.7 kallföre
Drar över 2 varmföre
Lätt å dra pga pipor och ypvs...
 

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Har själv en SRX Mountin och kört den i 6 år ca 600 mil. Härlig maskin, den går underbart i motorn som har ett härligt klipp. Förstärkt kylning, mountinskidor, bra matta, låg bränsleförbrukning, bra räckvidd med 45 liters tanken. Jag monterade på en backväxel också, var inte standard. Den har längre fjädringsväg en vanliga SRX:en. Tycker den funkar bra i lössnö, har åkt i riktigt djup snö utan att köra fast. Fast visst finns det bättre klättrare om man är ute efter det. Jag gillar långturer på fjällen och en 25 milstur är riktigt trevlig. YPVS-portarna ger den bra vrid i mellanregistret, att ligga runt 80-90 km/h på en hård led med motorn på 6500 rpm är härligt.

Såldes runt 30 stycken 1998 så de är inte så lätta att hitta. Generellt ligger ju priserna rätt lågt på SRX 700, kankse lite mer betalas för Mountin. Den levererades oftast med både enkel och dubbeldyna, det tar inte många minuter att skifta så det blir nästan två skotrar i en.
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Korrektion på den, det såldes 16 st 1998 och det var som sagt bara det året den fanns..i sverige.. i Usa fanns den även med 600 motorn..
Vore ju kul å veta hur många som är i trafik, jag tror dom flesta lever då det verkar vara rätt männsikor som ägt dom...ja..typ..polarns är i grymt skick. Men det verkar som sagt att en del satt på dubbeldyna och kört den som en touring..