Vart finns packningen??

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Letar en packning som sitter mellan grenrör och avgasrör på SX600.

Är det skadligt att köra utan?

Blev en jäkla avgassmäll och den delades :(

Nåväl, vart kan man köpa en ny billigt? har hört att dom är svindyra!
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Det lär ju läka hur mycket som helst där, så jag tror inte det är speciellt bra att köra utan.

Har du kollat med Duells om det har någon, brukar ha helt ok priser iaf.
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Mikael_N skrev:
Det lär ju läka hur mycket som helst där, så jag tror inte det är speciellt bra att köra utan.

Har du kollat med Duells om det har någon, brukar ha helt ok priser iaf.
Mailade dom, positivt va att dom hade den... negativt att den kostade nästan 700(!!!) kr.

:( :( :( :(
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Mikael_N skrev:
Ouch, har du kollat med någon skoterdemontering?
Har ringt till alla jag hittat, dom hade inga och det va sällan de fick in någon som va hel. :(

Finns det ingen som ser ut likadant till ett annat märke eller någon universialpackning som är utformad likadant?

Känns ju mindre kul att köpa den, svetsar nästan hellre ihop grenröret med avgasröret :D
 

KJHJ1

Rookie sledder
11 aug 2004
9
0
0
Morvallen
Tack!

Visst är det kul när man hittar nåt nytt i livet, och allt man kan hitta på forum här och där har ju onekligen gjort livet lättare för oss med alldeles för många maskiner...
Kolla bara att årsmodellen på sprängskissen är rätt...har nämligen gått på en och annan mina för att man inte varit uppmärksam. Finns väl modeller från 1990 och framåt på Ronnies iallafall. Lycka till.
KJ
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Står i Order information att "frakten kommer avbrytas" ... fraktar dom inte till Sverige?

Drog iväg ett mail dit med, fast man vet ju aldrig när man får svar..
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
men jaaa... frakten kommer gå på 500:- till sverige :mad: enligt dom.

Packningen är 1cm hög och ja, 5cm i diameter och dom vägrar skicka i ett kuvert utan måste skicka i ett paket :(.

Synd man inte känner nån i usa....
 

KJHJ1

Rookie sledder
11 aug 2004
9
0
0
Morvallen
500 spänn fär frakten???

Låter som ett Aprilskämt.:confused: Förra veckan fick jag hem ett litet paket från Browns (Arctic Kanada), och valde xpress post. Kostade 280 kr för frakten, tog en vecka.
Jag har för mig att Ronnies också har billigare alternativ till frakt, men jag kanske har tagit hem så mycket att jag aldrig tänkte på fraktkostnad...
Det finns ju andra ställen som kanske har andra alternativ:
http://www.yamahaaccy.com/parts.aspx

Med lite letande hittar man nog ett bra alternativ, men å andra sidan finns ju den lokala handlaren...
Hursomhelst så är sprängskisserna j..vligt bra att ha när man skruvar isär en maskin, alla art.nr på originaldelar och priser...

Hoppas att du hittar nåt, och att he bli bomtätt.

Nä, snart hem och byta matta...härligt med lediga dagar.:)

/KJ
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
KJHJ skrev:
Låter som ett Aprilskämt.:confused: Förra veckan fick jag hem ett litet paket från Browns (Arctic Kanada), och valde xpress post. Kostade 280 kr för frakten, tog en vecka.
Jag har för mig att Ronnies också har billigare alternativ till frakt, men jag kanske har tagit hem så mycket att jag aldrig tänkte på fraktkostnad...
Det finns ju andra ställen som kanske har andra alternativ:
http://www.yamahaaccy.com/parts.aspx

Med lite letande hittar man nog ett bra alternativ, men å andra sidan finns ju den lokala handlaren...
Hursomhelst så är sprängskisserna j..vligt bra att ha när man skruvar isär en maskin, alla art.nr på originaldelar och priser...

Hoppas att du hittar nåt, och att he bli bomtätt.

Nä, snart hem och byta matta...härligt med lediga dagar.:)

/KJ
Taack! dom tog bara 11 dollar :D + att dom va billigare på själva packningen med, bara 150 svenska kr.

Sååå nu är den beställd och nu fick man en en köpare på skotern också, som är en släkting så man vill ju ha den i fint skick!

Ronnies hade som policy att skicka i paket och aldrig i kuvert, och tydligen så kostar det lilla paketet lika mycket som ett stor i slutändan.

Den lokala handlaren tar ~6-700kr för packningen, vill inte betala det hehe.
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Meen....... nä, fick mail från dem.. det skulle kosta $75 inte $11 som jag fick i första beräkningen :mad::(:mad:

Antar jag inte kommer få någon packning, men novax på forumet kunde fixa en likadan packning i aluminium, det borde väl gå lika bra?
Den packningen lär aldrig gå sönder och jag vet inte om det är bra eller dåligt, antar att den ska kunna gå sönder, men bättre en packning där och man inte gasar för hårt då den är kall så det händer igen.. eller??