NÅgon med demonterat kedjehus som kan hjälpa mig?

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Nu har jag lyckats igen, tappa bort grejer förståss!

De är nämligen så att jag lyckats supa bort en av de två "distanserna" som sitter på respektive drivaxel bakom kedjehuset, alltså den lilla metalldistansen med en O-ring invändigt som packboxen ska täta mot!

Tänkte först att de är ju inga problem, men nu när jag tittade i reservdels katalogen så insåg jag att distanserna inte är identiska med varandra... Distansen som ska sitta på variatoraxeln har nummer: 90387-2511J-00 och den som ska sitta på drivaxeln har nummer: 90387-2508C-00...

Någon som har sitt kedjehus löst och skulle kunna mäta dom, för jag vet ju inte vilken jag har kvar av dessa två, vilket innebär att jag inte har nån aning om vilken jag ska beställa... Och jag kan tänka mig att dessa är ganska dyra... Ska kolla priset på dom, är dom billiga är de ju bara köpa båda...

Men de vore kanon bra om nån kunde mäta upp skillnaderna mellan dom (förutasatt att ni har kedjehuset löst)... Inner och ytter diametern på dom är samma, men förmodligen så är de ju bredden som skiljer...

De är samma distanser på alla äldre Pro-Action chassin 97-02... Samt att RX1 och Viper har samma nedre distans, så om ni har någon av dessa maskiner så räcker de om ni mäter nedre distansen... Resten löser jag med uteslutningsmetoden =)

Mvh. Erik
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Svarar mig själv!

Svarar mig själv eftersom jag nu fått klarhet i de hela...
Och jag skriver här ifall kanske nån råkar ut för samma sak...
Så här ligger de till:

båda distaserna har exakt samma mått, de enda som skiljer är den inre o-ringen som sitter centrerad i distansen som ska sitta på drivaxeln, medan den andra distansen som sitter på variatoraxeln har o-ringen lite förskjuten åt ena hållet... och den disatnsen ska vara vänd så att o-ringen kommer närmast kedjehuslagret!

Bara så ni vet!
Kanske knepigt å förstå så här i textform, men om man har lös dom å tittar på konstruktionen så fattar man hur de hela ska hänga ihop och förhoppningsvis klarnar min lite dåliga förklaring!