På väg tillbaka till Crossen....

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Här har ni nog en hel del osynlig TEKNIK som kommer på 2007'orna !

den kanske allra mest intressanta nyheten är väl RS motorn med EFI :)


Alla bilder är ifrån YAMAHA's R&D avdelning i Japan !





 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Vafan måste den se ut som en 240 epa. USCH!
Den är så framåtlutade att man kan åka rutchbana nerför dynan, nejtack!
Iövrigt såg den helt ok, vart har du hittat denna information förresten?
Tror inte det där blir verklighet, EFI kanske. Men den boggien? dom fotstegen? Njaaa...
 
Senast redigerad av en moderator:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Vadå verklighet ? :confused:


Det ÄR verklighet !

Så här ser RS Sno-X modellen ut !
( Visserligen är det ju en R&D maskin men så här ser den ut i alla fall ! )

Klart är även att man kommer att tävla i det Japanska Mästerskapen med 6 st maskiner !

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Länk : http://www.yamaha-motor.ca/our_company/news_item.php?news_id=34

November 17, 2005
Two teams to compete with six 4-stroke "RSVector SP" machines. Yamaha Motor Co., Ltd. announces its team program for competing in the 2006 MFJ All-Japan Snowmobile Championship series. As with last season, Yamaha will compete in the pinnacle "Super Class" of the 2006 series using machines powered by 4-stroke engines.

Snowmobile racing is a type of winter motor sports that is very popular especially in North America and other markets. Yamaha is the only domestic maker of complete-built-up snowmobiles and an active participant in the All-Japan championship series with the aim of promoting the development of snowmobile racing in Japan. What's more, with the cooperation of our owner support organization "Club YAMAHA MOTORCYCLE," a new program was begun in 2005 that entered Yamaha 4-stroke machines in the "Super Class" which until then had been strictly the domain of 2-stroke machines.

Last season, our "Club YAMAHA RACING" worked aggressively with the primary aims of (1) taking on the challenge of developing and proving the potential of 4-stroke machines, (2) becoming a team that is a platform for riders seeking to reach the top level in the sport, and at the same time to work at the race venues to (3) conduct service programs aimed at increasing the number of race fans.

The above-mentioned concepts and aims will be continued during the 2006 season establishing a new "Yamaha Racing Team" aimed at (4) becoming a team that can reach the pinnacle of snowmobile racing in Japan with 4-stroke machines. From this team, Yuji Nakazawa and Shinji Tozawa will compete on the "RSVector SP." Meanwhile, "Club YAMAHA RACING" will enter Kiyotaka Kawagoe, Sho Inaba, Masafumi Terasaki and Nobuaki Eikura as four representative Yamaha user riders with the aim once again of promoting the sport of snowmobile racing.

Länk : http://www.yamaha-motor.ca/our_company/news_item.php?news_id=34
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Den där prylen skulle jag vilja ha i bokhyllan...............................................................EPA
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Förstorade inte dom 3 första bilderna, misstag från mig. Och på dom andra bilderna har dom väl bara filat lite i ps och kollat hur den ser ut i olika färger.

Jag uppfattade det lite fel och tog ditt påstående lite för seriöst. Självklart tar dom säkert teknik från den där, jag hakade nog upp mig för mycket på utseendet.
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
alltså...hallå! bilderna på 2006 års model ser då ut att vara 3d modeller för mig!

Och anledningen att den ser "epa" ut alltså mycket hög bak skulle ju antagligen vara pga att den kanske har en väldigt mjuk början på fjädringen så att den sjunker ner då man sätter sig på den och där med borde få en mer följsam fjäding i gropar... Kom gärna med invändningar mot min spekulationer....

Men den var ju jävulst coolt iaf..
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Dom var väldigt snygga och så, det enda jag stör mig på att den är typ högre bak än fram... Fult som bara den, ser helt feldimensionerat ut!
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
kommer bli hel***** grymma. dock så har väl dom sänkt reven till i år för å få den stabilare. ? kanske finns nån bra baktanke me "epa" stuket

fö kommer den säkert skrämma nån rev å iq på banorna då den kommer ut.
va sluta han som körde yamaha i vintras totalt. visst var det ändå ganska högt upp?
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Suck.....blir svårt att välja nästa år när man skall byta bort "Rage´n" :p ;) Skall man ta nya Warriorn eller nya -07 Rage´n med EFI (dagens I-landsproblem ;) :D)

Känns skönt att man kan lita på Yammas skoterfolk.....dom verkar vilja satsa lite på att behålla 4-taktsförsprånget :)

mvh / Matti
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
säger då det. undrar om man inte ska byta ragen när nya ragen kommer med warrior chassit och 3-cylindriga motorn med insprut. fan va coolt!


//JesperL
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Få en skoter verkligen va så ful.. ? Fulare går faen inte o hitta. Tro vad det är för dönickar som är designers på yamaha? Frisk kan dom inte vara iaf...
 

mountain

Medlem
12 dec 2005
8
0
1
östersund
Pitabroed skrev:
Få en skoter verkligen va så ful.. ? Fulare går faen inte o hitta. Tro vad det är för dönickar som är designers på yamaha? Frisk kan dom inte vara iaf...

Frisk:confused: klart dom är!! men dom tänker framåt och inte bara på utseendet! Jag tror det där kommer bli någe STORT på banorna!!! Såg grymt brutal ut och är säkert MKT lätt hanterad och lätt i viktmässigt!! 4T är framtid så är det bara!!:D