Plastbelag till en V-Max SX700 -97

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
Hej.
Har köpt plastbelag från Skoterbutiken till min V-Max SX700 -97 och kan inte se någon möjlighet att få dem att passa. Dessa belag är flera cm smalare än mina skidor. Skidorna är 14,3 cm breda och belagen bara 11.8 cm. Har jag fel skidor på min skoter eller är det fel belag. Har kollat mot Duells med och enligt den sidan så har jag rätt belag. Snälla hjälp, snön e på väg!
 

_XTC_

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Dalarna
då lär du nog ha nå andra skidor än original......kolla på andra sx700or å jämför så ser du ju om du har lika som dom
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Du kanske har fått plastbelag som ska va till en v-max750/800 med alu-skidor.
På dom sköt man ju belaget inne i skidan.
Ja inte vet jag..
 

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
Ok.. Någon som kan mäta en skida från en SX så jag vet. Har kollat mot Duells som sagt och även där står det att dom ska passa :S
 

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
Så där ser inte mina skidor ut... Men belagen ser ut att vara liknande dessa. fast dessa belag ser inte ut att kunna skjutas i en skida. Men skidorna lär vara väldigt smala om man ska få på dessa. Jag har inget hål som jag kan stoppa in styrstålen i skidan heller... Men styrstålen som jag har är 40cm och de är dom om man kollar mot Rinab med så ska det vara rätt... Jag blir tokig av detta!
 
Last edited:

_XTC_

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Dalarna
skicka tillbaka skiten till skoterbutiken å köp ett par beggade plastskidor från en sxr eller srx, dom där plåtskidorna är ju ändå värdelösa, kostar mellan 1000 å 2000 klart värt de iaf om du hadde tänkt ha kvar skotern ett tag.

eller så skickar du tillbaka belagen, å tar med dig en skida till närmaste åf å talar om du vill ha belag som passar =)