motorvärmare yamaha rs serien

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
går det montera va kostar det.? är det slangvärmare eller en som man drar in i en frostplugg?
 

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
Det kostar kring 1800 kr monterat och klart på Yamaha verkstad, räknade om jag skulle köpa värmaren och kabelsats från den lokala bilhandlaren och montera själv så skulle jag spara ca 250 kr. Så dom får nog montera den ifall jag köper. Det är en slangvärmare, Defa artnr. 411423, den är termostat styrd där av det höga priset.
 

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Behövs verkligen en motorvärmare? Är det någon som inte fått igång sin fyrtaktare nån gång? Själv kör jag aldrig då det är kallare än minus 15 så jag har aldrig haft några som helst problem - än...
 

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Förresten undrar jag över en tidigare diskussion om problem med TORS på RS-serien. Stämmer det att den ska bytas ut vid en service?
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
japp... CDI-boxen skall bytas ut på alla 05or av RS serien... Venture modellen skall även få ny axel som primären sitter på... och chimsning av variator... Min blev mycket tystare...


//JesperL
 

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
Jag kör även när det är 30 grader kallt, men som jag ser så är det inget problem så länge jag är på hemmaplan då finns tillgång till varmgarage, kupevärmare under huven och en mängd lösningar. Problemet är när man befinner sig i fjällen långt från civilisationen och det kylnar till, skulle gärna ha sett att det fanns en manuell start också. Farsan hade hiskeliga problem i vintras när dom skulle starta en 4-taktare (Arctic) en kall morgon uppe på Rautas. Koka varmvatten hälla över motorn, startkablar från en tvåtaktare med hedeligt startsnöre. Kan tillägas att det var -36 natten före.
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
okej. jag hadde en ranger i fjol. den starta alltid även i minus 35 . men den klappra från en ventil till den fick upp oljetrycket. men man sparar ju mkt på motorn med motorvärmare. tror man far å köper en slangvärmare å smäller dit. har alla kablar från en skrotad bil
nya kontakterna å allt. blir nog lite billigare
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag har min moterad från Yamahacenter kan ta några bilder på det om ni är intresserade.
 

Ranchn

Välkänd medlem
22 feb 2005
372
0
16
Holmsund / Hällnäs
japp... CDI-boxen skall bytas ut på alla 05or av RS serien... Venture modellen skall även få ny axel som primären sitter på... och chimsning av variator... Min blev mycket tystare...


//JesperL

Är detta något centralt beslut?
Jag har nyköpt en RS Venture -05. Har ej fått serviceboken än, så jag vet ej vad som är gjord.