Yamaha Sm340 / Tändfel??

wire72

Aktiv medlem
13 feb 2005
68
0
6
Norrbotten
har en gammal Sm 340 som bara vill förstöra tändstiftet på den cylindern som sitter längst bort från fläkten. När jag monterat på ett nytt tändstift så går den jätte bra tills jag kört ca 2-3 km. sen lägger tändstiftet av helt och hållet. går bara på en burk sedan, provat byta tändspolen men samma sak, har även monterat ett nytt stift på samma tändspole direkt efter det gamla siftet gått sönder och då ger den gnista och går i 2-3 km till. Någon som vet vad felet kan bero på och hur man fixar det??? Tacksam för svar.
Mvh/Wire72
 
E

ejwbegysv

Den blir inte för varm då? Den enda fläktkylda motorn jag har fått å skära ihop var på den cyllen som är längst från fläkten.. den blir ju mycket sämmre kylning så klart...

Hur ser stiften ut ?
 

wire72

Aktiv medlem
13 feb 2005
68
0
6
Norrbotten
Hejsan.

Med tanke på att stiften bara är 2-3 km gamla när dom går sönder, svårt att säga ganska normala skulle jag nog säga. Väldigt blött när det tändstiftet har åkt.. Den verkar inte bli för varm.
 

wire72

Aktiv medlem
13 feb 2005
68
0
6
Norrbotten
Hejsan alla!

Nu hade jag in skotern i garaget igen, hade lös allt och kollade tändplatta m.m. Allt såg okej ut. Monterade tillbaka allt och skulle kolla tändstiftena och då märker jag att det andra stiftet farit medans den sida som det har farit stift på hela tiden funkar utmärkt.. Är det verkligen ingen som har några ideer om vad det kan vara för fel. Har märkt att det verkar som den får lite för lite soppa när den går på båda cylindrarna, kan det vara felet eller? Blir snart tokig på denna skoter.....