Motorproblem V-Max 700 SX

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
Hej
Skotern går inge vidare...
Har man choken i så går den som en klocka, man varvar på och lägger ur den efter en stund och den går fortf. bra. Sen släpper man gasen och ska gasa på igen, då blöddrar den bara o gör fösgasarsmällar. Den dör även när den går ner i tomgång. Men chokar man den så kan man varva på fint. Någon som vet vad det kan vara för fel? Gick bra när jag var o kolla på den, men sen jag hade kommit hem och så feick den stå i garaget utan att köras pga dåligt med snö. Sen när jag skulle köra så var det så här. Jag blir tokig! Har satt i nya stift och hällt i ny bensin men lika dum fortf. Har testat kopplat bort tors utan resultat.
 

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
Nej det har jag inte, ska ge mig på det imorgon tänkte jag. Men så jobbigt då det är 3 st... Innan jag köpte den så hade den vart in på förgasarinställning men allt hade redan stått kanon och detta var till förra vintern. Sen har den inte gått så mycket. Kan ju ha blivit så att när jag körde hem den att det lossna nå skit som satt sig i nån förgasare nu. Hoppas verkligen att det är nå skit nånstans. Orkar inte riva hela motorn i denna skotern med :S
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kolla munstyckena, låter som att de har kloggat igen. Passa på att kolla förgasargummina då du har lös dem. Kolla luftskruven så att den står korrekt på alla gasarna. Kolla också att chokevajrarna har spel så att ckoken går tillbaka ok.