Packning mellan grenrör/avgasrör.

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
jo, på min sx600 så gick den packningen sönder, men den går att klämma ihop och ha där ändå, men står man på tomgång så ser man att det "läcker" ut lite avgaser just där skarven i packningen är.

Är det någon fara att köra så eller måste jag lägga ut 600 spänn på en ny? :(

Tack på förhand!
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
strimbo skrev:
jo, på min sx600 så gick den packningen sönder, men den går att klämma ihop och ha där ändå, men står man på tomgång så ser man att det "läcker" ut lite avgaser just där skarven i packningen är.

Är det någon fara att köra så eller måste jag lägga ut 600 spänn på en ny? :(

Tack på förhand!
Jadu, det är väl en smak sak! den går nog säkert lite bra med en trasig packning som med en hel, men det blir säkerligen bra mycket kladdigare å smutsigt i moturutrymmet! Den kan nog inte gå sönder av det ska du se =) God Jul
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Du lär ju tappa lite effekt med en trasig grenrörpackning, samt att en 2T inte gillar att förutsättningarna ändras alltför mycket, så jag skulle nog rekommendera att investera i en ny packning. De är betydligt billigare att köpa från USA, ca 200:- och du har den i handen (beroende på vilken frakttyp du väljer)
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Mikael_N skrev:
Du lär ju tappa lite effekt med en trasig grenrörpackning, samt att en 2T inte gillar att förutsättningarna ändras alltför mycket, så jag skulle nog rekommendera att investera i en ny packning. De är betydligt billigare att köpa från USA, ca 200:- och du har den i handen (beroende på vilken frakttyp du väljer)
jag har försökt beställa från usa från 3 ställen men då har frakten kostar minst 400kr :eek:
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Mikael_N skrev:
Jag vet, UPS är tokdyra, men be dem skicka det med Air Mail istället.
dom som jag mailat med har nån slags policy att skicka genom ups :(

har du några tips på ställen jag kan beställa ifrån?

Har glömt vart jag beställde förut också. :(

God Jul!