Phazer går till och från på en cylinder

Erik_Li

Aktiv medlem
11 jan 2005
60
0
6
Luleå
Hej
Har en Phazer II -90 som går till och från på en cylinder. Har rengjort förgasarna och bytt tändstift. Den gick bra några mil när förgasarna var rengjorda.
Några förslag?
 

Pegasus

Ny medlem
8 jan 2006
2
0
1
Lappland
Det är fel på CDI-boxen. Låna en CDI-box av en kompis fö att testa. Är det den som är felet så köp en ny eller prova med en begagnad från en skoterskrot.
 

Erik_Li

Aktiv medlem
11 jan 2005
60
0
6
Luleå
Det uppträder på alla olika varvtal. Dock om den går på en och den adra kommer igång så går den på båda från halvgas och helavägen till fullgas så längen man inte släpper ner den på lågvarv går den på båda.
Har ohm-mätt tändhattarna och den ena verkar död får ingen kontakt den andra ger 5kohm så jag har bytt båda till nya. Ska prova den i morgon.
 

JohnVanB

Välkänd medlem
28 dec 2005
148
0
6
Timrå
Jag har exakt samma problem med min Venture-91 ( 480cc ). Det e ju samma motor på dessa. Hade oxå avbrott i en tändhatt, köpte nya men problemet kvarstod. Du kan ju läsa tråden " Problem med för fet blandning Venture".
Hur går din då motorn är kall?

/
JohnVanB
 

Erik_Li

Aktiv medlem
11 jan 2005
60
0
6
Luleå
Tändhattarna var inte felet. Den går fortfarande till och från på en cylinder den går dock mest på två. Har testat lite ytterligare det verkar vara ett bensintillförselproblem tror jag. När man pumpar med gasen och kör sakta en stund även ger lite chock verkar den komma igen. Problemet är störst direkt efter man har startat oavsett om den är kall eller varm. NÅGRA FÖRSLAG??
 

Erik_Li

Aktiv medlem
11 jan 2005
60
0
6
Luleå
Nu går den igen

Har rengjort förgasarna igen bytt alla slangar från tanken fram till förgasarna rengjort bränslepumpen och bytt filtret i tanken. Rengjorde även alla kontakterna till CDI-boxen med elektonikrent. Var ute och körde ca: 5mil utan problem idag.
Problemet verkar vara löst men man vet ju aldrig.