Sx500r -01

Rauk

Medlem
9 jan 2006
30
0
1
Är detta en vettig nybörjar skoter? Hittat en som gått ca 270 mil, nyservad samt att den ser " frasch " ut för övrigt. Är ny i " gamet " så jag tänkte: bäst att höra med Yamaha folk. Just det, pris: 35000:- typ +-??

Rauk
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Rauk skrev:
Är detta en vettig nybörjar skoter? Hittat en som gått ca 270 mil, nyservad samt att den ser " frasch " ut för övrigt. Är ny i " gamet " så jag tänkte: bäst att höra med Yamaha folk. Just det, pris: 35000:- typ +-??

Rauk
De går bra helt klart...
 

Halvliter

Medlem
31 jul 2005
22
0
1
Härjedalen
En perfekt nybörjarmaskin enligt min mening! Otroligt lättkörd och pålitlig. 93hk. Och när man lärt sig köra så är det inte många som kan hänga på den efter krokiga leder. Priset verkar vara bra. Fredrik Granberg tog SM-guld i enduro på en sådan maskin... Mattan är väl dock ingen höjdare i lössnö
 

Rauk

Medlem
9 jan 2006
30
0
1
På tal om matta! Vad hög matta kan man sätta på för att det inte ska bli för slött då? Finns det nåt särskilt man ska kolla på? m.m?

Rauk
 

Halvliter

Medlem
31 jul 2005
22
0
1
Härjedalen
En 32a skulle väl vara lämplig antar jag? Men den går inte sämre i snön än andra maskiner med motsvarande matta. Jag hade inget krångel med min under de 650 mil jag hade den, förutom en slang som lossnade, samt att jag körde slut på dämparna efter 300 hårda mil. Något som kan vara värt att kolla upp efter du köpt den är hur förgasarna ser ut, för min sög i sig damm från remmen som fastnade i framkant av förgasarna. Det är bara att öppna eller ta bort luftburken och se hur de ser ut. Den drog mellan 1,9 och 2,3. Det är allt har att säga (förutom att jag saknar den...)
 

Rauk

Medlem
9 jan 2006
30
0
1
Ok, tackar för dom snabba svaren, får se i morgon om det blir affär:).
Som det är idag så står den till försäljning på en firma som säljer den för kunds räkning, skulle serva den först bara.
Tur att man känner firma ägaren:D
 

Rauk

Medlem
9 jan 2006
30
0
1
Ne tyvärr inte än, dom har inte servat och kollat maskinen än. Sen så ösregnar det och är 5 + ute nu hos oss ( Hällefors ) inte kul!!!!
Så man får vänta och se....................