0-100 km/h

prox600

Välkänd medlem
6 feb 2005
104
0
6
vilhelmina
ingen aning...men ja vet iaf detta, har en vector sp själv å ja känner garanterat att 4-taktarn "släpper" mer å mer effekt eftersom du kör in den, mycket mer än de 2-taktare ja testat nya....förhoppningsvis för oss yamma anhängare så har de fått tag i ett exemplar som gått en 80-100 mil...
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
prox600 skrev:
ingen aning...men ja vet iaf detta, har en vector sp själv å ja känner garanterat att 4-taktarn "släpper" mer å mer effekt eftersom du kör in den, mycket mer än de 2-taktare ja testat nya....förhoppningsvis för oss yamma anhängare så har de fått tag i ett exemplar som gått en 80-100 mil...
jo, har kört 55 mil med min nu :)
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Det släpper ruskit mycket från ny och kanske 200mil.. Men du känner ändå lite efter det. Min soppaförbrukning blir bara mindre och mindre och jag har dryga 300mil.
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
mm dom går riktigt billigt allså. vi har en venture tf som gått 140 mil nu. går bara bättre å bättre. men det är klart. hä är mycket mer som ska nöta in sig i en 4 taktare än i en 2 taktare som i vissa fall både hunnit stjäära 1 å 2 gånger på 140 mil. har nån hört nån ny rs som skurit ihop?. låter låvande me 4000 mil så justerar vi ventilerna. å 2 takts anhängarna bytt 7 kolvar en cylinden 4 ramlager mm mm mm mm. va tar era i soppa?. har varit ner på 1.4 nu långkörning 2 pers men leden sög så vi fick ingen snittfart. kanske snitta20. å som mäst 1,9 liter då me ledsladden efter.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Ja, så här snabb var SPn.....

Vector_SP skrev:
nån som vet vad Vector sp fick på acc testet ??
4,65 sek (om du menar testet med 2T-600orna plus Vectorn som Snowmobile gjorde). Det var den sämsta tiden i just detta test (ganska logiskt eftersom alla skotrar som testades har ungefär samma effekt men SP:n är tyngst). Är dock tveksam till om det var en riktigt inkörd maskin som testades, jag menar hur mycket kan dom hinnut kört med den spronkans nya SPn!?? Min RS Rage känns nämligen som den börjar "lossna" riktigt ordentligt nu, efter 200 mil, går bättre än någonsin :)

Men....såg ni förresten "shot-out" testet mellan Warrior (-06), Polaris IQ 440 med 600 big-bore samt AC Firecat 700 som publicerats här på hemsidan. Dubbade mattor alla tre.

I blötslask var IQ värst (den var lägst drevad). På hårdpackat var det dock Warriorn som regerade, 3,85 sek till 100km/h.........."4-stroke power" :)))

mvh / Matti
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Om inte maskinen var inkörd så är det ju ett oserigöst test. I början så står man ju nästan över rutan när man trycker på gasen:D