Ta loss boggien på en Exciter ?

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
33
Arvidsjaur
Jag undrar om de är svårt att ta loss en boggie på en exciter 570 -89? Finns de nån guid sida så får ni gärna länka den.
Är de något speciellt man ska tänka på. Hur lång tid tar de ungefär, jag är ganska van vid verktyg så jag klarar nog av de själv..

Och jag har en till fråga och de är vars man kan koppla in handtags -tum värmare på excitern?

MVH//Pontus
 

nil$on

Medlem
10 jan 2006
40
0
1
ö-vik
det ska inte vara några problem! lossa alla fyra bultar som håller fast boggien, sen så är den lös. och när du ska he dit den så spänn ihop fjädringen så går det skitlätt!
 

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
33
Arvidsjaur
Ok.. men jag menade att ta lös den helt så man kan byta matta. För då måste man väll ta lös den där fram vid "kugghjulen" och de var de jag undrade om de var svårt?

kanske var lite otydlig i frågan.
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
"kugghjulen"..... jag antar att du menar drivhjulen...ja då blir det lite mer jobb...men det har som inget med boogien att göra så :rolleyes:

men då måste du bort med kedjehuset...och troligast vingelväxeln på motstående sida!
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Pontan36 skrev:
Ok.. men jag menade att ta lös den helt så man kan byta matta. För då måste man väll ta lös den där fram vid "kugghjulen" och de var de jag undrade om de var svårt?

kanske var lite otydlig i frågan.
Här finns en beskrivning på engelska hur man går till väga på en Arctic F5:a men det är i princip samma på alla skotrar med vanlig kedjedrift, däremot så behöver du inte ta loss variatorerna som dom gjort på bilderna.

//Henke
 

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
33
Arvidsjaur
Ok.. tack för svaren, ingen som vet vars man kan koppla in handtags -tum värmare på excitern?
 
Last edited: