V-max 600, orginal kedjan är svindyr!!

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
V-max 600, orginal kedjan är svindyr! finns piratkedja?

Tjena en kompis har en v-max 600 -94:a och hans kedja har pajjat. Så han åkte till lokala yamaha återförsäljare och fick en ny "pirat" (snowpro) kedja. Den visade sig ine passa och han fick en annan "pirat" (kimpex) kedja och den passade inte heller och nu sa återförsäljaren att det inte finns någon annan kedja än orginal som passar och den kostar 3000:-!!

Så är det någon här som kan tipsa en kedja som passar just V-max 600 1994:a som är billigare än orginal för han är inte så sugen på punga ut 3000 spänn för en sunken kedja.
 
Last edited:

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
På deras sida har dem tyvärr inte den kedjan. Tror man måste köpa orginal då eller byta dreven så en pirat kedja passar.. hur som helst vart det inte billigt för han :(
 

Leif

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Jag är inte riktigt säker på vad det sitter för drev på just den modellen av skoter. Men om axlarna har samma storlek och splinsning som dom flesta andra V-max och SX. Kan han med fördel köpa Polaris drev och kedja.
Med nya drev och en ny kedja kommer han undan med ca 2000 kronor.
Dom finns på samma ställe. Som du tittat. Eller hos någon skrot.
Jag har använt Polaris HYVO drev och kedja i sx och sxr i ca 4 år nu. Inte ett kedje haveri sedan jag bytte till HYVO.
Dock får man svarva till shimsbrickorna mellan drev och lager.