Yamaha Et:n startar ej:(

123yamaha1

Prospect sledder
7 feb 2006
1
0
0
I mitt hus
Tja.. Min Yamaha Et 340 -87 har aldrig svikit mig förr (nästan). Men nu vill hon inte starta. Igår när hon gick på tomgången stannade hon bara. Sedan startade hon och gick en liten stund, men stannade sen. Jag har kollat tändstiften och de ger gnistror. Tror ej att det är något elfel.
Tacksam för svar!
/ MVH Kurre
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
123yamaha skrev:
Tja.. Min Yamaha Et 340 -87 har aldrig svikit mig förr (nästan). Men nu vill hon inte starta. Igår när hon gick på tomgången stannade hon bara. Sedan startade hon och gick en liten stund, men stannade sen. Jag har kollat tändstiften och de ger gnistror. Tror ej att det är något elfel.
Tacksam för svar!
/ MVH Kurre
Om det inte är elfel så är det mest troligt soppan, lossa bränsle slangen på förgasaren och ryck ett antal gånger i snöret så ser du om du får soppa fram till förgasaren, har du bränsle fram så riv och rengör förgasaren NOGA, har du inte bränsle fram så kolla vakumslangen mellan vevhuset och bränslepumpen inget fel där, kolla membranen i bränslepumpen, osv...
Det är bara att felsöka metodiskt så hittar du nog felet
 

Johan.T.

Medlem
9 feb 2006
8
0
1
Österåsen
Skit i tanken

Hej!
Kan vara så dumt så att det är skit i tanken eller avlagringar som täpper igen bränsle-ledningen.
Demontera ledningen vid förgasaren, och blås baklänges ut till tanken. Krävdes ett visst motstånd som sedan försvann? Demontera tank, töm och rengör. Demont och rengörning/renblåsning av förgasaren är heller aldrig fel, 2:e-3:e år.
Lycka till.