Bensinförbrukning RS Venture TF

subaru

Medlem
6 feb 2006
8
0
1
Umeå
Hej!

Vad har ni för förbrukning på era RS maskiner?
Jag har en Venture TF som jag tycker tar allt för
mycket.Lungn körning utan pulka och frusna spår
1.8lit.
Är de nån som har haft sån förbrukn.?
Vad kan man åtgärda?

ULF
 

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
subaru skrev:
Hej!

Vad har ni för förbrukning på era RS maskiner?
Jag har en Venture TF som jag tycker tar allt för
mycket.Lungn körning utan pulka och frusna spår
1.8lit.
Är de nån som har haft sån förbrukn.?
Vad kan man åtgärda?

ULF
Hur långt har den gått?? Min Rage 06 körde jag på 1,15 liter under en långkörning förra veckan, det var hårt före men farten var rätt hög, snittfart på ca 60 km/h.
Har snart kört 300 mil och förbrukningen har bara minskat eftersom, första två tankarna låg den rätt högt.
 

subaru

Medlem
6 feb 2006
8
0
1
Umeå
Bensinförbrukning

Min VentureRS har till dags datum gått 92mil.Har inte sett att förbrukningen minskat sen
första tankningen.Under inkörning tog den ungefär den förbrukning som jag har idag.
TF`n har ju något längre matta så bensinförbrukn.bör vara lite högre än en kort maskin
men inte dessa1.8lit/mil.
 

SRX440

Medlem
17 nov 2005
24
0
1
Lövånger
Hej!


Min Rage-05:a ligger på ca 1,4l/mil just nu.
Den har gått ca 90 mil,och kommer enl vad man hört att gå ner i förbrukningen då man får på den mera mil.
(Mycket nöjd med maskinen)
Mvh Janne.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
RS Vector MM -06

Min RS Vector MM -06 ligger just under 2l oavsett underlag vilket är högre än vad jag hört.
Den har idag gått 172mil men jag har inte märkt nån minskning på soppan den ligger stadigt på samma förbrukning.
 
Last edited:

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kolla synkningen av gasarna, det finns de som har haft dem helt toksnett synkade. Kolla även att cholen går tillbaka helt på alla gasarna.
Sedan så tar dessa maskiner mest soppa på låg hastighet.

Låter mycket konstigt att din maskin nästan skall ta 0,5 liter mer / mil än ex. RX Warrior.
 

Conrod

Aktiv medlem
6 dec 2004
68
0
6
Min RS Venture -05 har gått ca: 190 mil nu och förbrukningen på den ligger på ca: 1,3 liter milen.