Jajamen På söndag är det val. Då ska vi avgöra våran framtid de närmaste fyra åren. Därför tänkte jag skriva ihop en lite valguide för er som fortfarande tvekar. Socialdemokraterna Ledde den senaste United Minds-undersökningen så vi kanske ska börja där. Mona Sahlin och Tomas Bodström, det är väl tillräckliga anledningar att inte rösta på s? Inte? Vad sägs om Mehmet Kaplan då? Riksdagsledamoten som blev tagen av Israel på ship to gaza-konvojen. Jag vet inte ...
Nu har jag avslutat en sommars jobb efter vägen. Jag hamnade som chefstekniker på avjämningsavdelningen hos svevia. Det är fränt att köra maskiner. Skitkul att köra runt på material och frakta grejer och skit. Ett tag. Men lönen fungerade och som fattig student är det bra att återgå till skolan med pengar. Nu är jag helt matt. Dagarna är långa. Vi jobbade in fredagarna så skiften blev runt 11 timmar varje dag. Vilket är lite jobbigt i längden. Å andra sidan slapp ...
Snowmobile Crew möttes i helgen och laddade upp inför den stundande vintern, gamla som nya medarbetare är otroligt taggade och jag vet att detta kommer att bli en mycket bra säsong. Efter en hel dag med skotersnack börjar jag bli grymt sugen på en massa snö! På önskelistan inför denna vinters långtestare har jag faktiskt lagt in två skotrar, den första av dessa var ett enkelt val; Skidoo Summit Freeride 800E-Tec. Denna modell ...
Ja jag har lagt ner en hel del tid på att bygga ett pumphus/förråd de senaste dagarna i Gördalen... Har även passat på att ta semester vilket för mig är mycket ovanligt... Förra sommaren var jag ledig hela 3 dagar Just nu är jag i anti datorer läge och njuter av att bara vara.... Hoppas på snö snart
Nu i helgen har jag varit på resa norrut. Igen. Min kusin tog konfirmationen så jag var där och gratulerade. Hon bor i Kiruna. Så jag var än en gång tvungen att resa till malmfälten. Och jag måste säga att min fascination för malmfälten finns kvar, det finns inte en enda shellmack norr om Arvidsjaur. Det är verkligen ett vildingarnas land där uppe. Nåjå, konfirmationen gick perfekt och man träffade mycket folk och släkt osv. Det började på torsdagen när jag ...