Hur är körningen då? Just köpt en 600 sdi, har bra lovord på soppa förbrukningen.... Jag kommer köra mest puder ospårat. Och lite led då man kör i luleå trakten...
jag he beror på hur du kör ca 2l/milen
Goddag yxskaft!Men då kör man ju mest på leden och lite lek...
hörredu kör du bara på leden så kan du fan sänka till 1,3l/milen... 4l/milen då håller du jävlat STUMT. BLANDAD KÖRNING CA 1,6-1,7lGoddag yxskaft!
Han frågade hur mkt en 600sdi drar om man kör mest i puder och lite led. Du svarar 2L/mil.
Du ifrågasätts och svarar då : Jag kör mest på led....
? Kom igen nu...
En 600sdi drar från 2 -4,5 liter/mil är det mkt puder och lek så får du räkna med +4l/mil.
Fiser du fram på en hård led så kan du komma ner till 2l/mil (kanske t.o.m under det men hur kul har man då?)
Blandad ledkörning isåfall, det räknas inte som blandad körning.BLANDAD KÖRNING CA 1,6-1,7l
Ja ligger på 1,5 vid led körning ,2L/mil vid blandad och tar väl lite över 2 vid vårkörningen när det är riktigt slaskklibbklet föret2,5? ska gå riktigt tungt då. Dom där drar ju inte mer än en moppe
Ja då får jag gratulera!hörredu kör du bara på leden så kan du fan sänka till 1,3l/milen... 4l/milen då håller du jävlat STUMT. BLANDAD KÖRNING CA 1,6-1,7l
Jag håller faktiskt med dude där. Drar betydligt mindre än jag trott. Ligger kanske i snitt på 1,6. Men har kört ner mot 1,4 vid normal transport. Jävligt sällan den dragit över 2 l milen.Ja då får jag gratulera!
Enda gången jag sett en sdi dra under 2 var när jag körde tillsammans med en tjejkompis och vi körde en transportsträcka på 3 mil led. Har aldrig kört med en e-tech ens som tagit under 2L/ mil men det kanske beror mkt på att vi alltid friåker och faktiskt använder grejerna.
he är ju en 440 och det är förgasaresjälv har jag en skidoo mxz 440x - 99 som drar mellan 2.5-3,5 på led och 3-4 i pudret
Friåker jag puder så ligger jag på ca 4 l/mil med en 345 lång enduro 600 sdi -05.Gamla:
Rev 600 SDi -2004
32 mm Matta Fullblockad
Mellan 2-2,5 l/milen Lekkörning och mest friåkning utanför spår. Har då aldrig varit i närheten att vara över 3 l/milen på en körcykel, då är dessa mil körda uppe i fjällen.
Det måste varit nåt fel på de som haft SDier som dragit över 4 l/milen !
Nya:
600 XC Sno Pro
44 mm
Har inte hunnit testa så mycket än men det mest tyder på över + 4 l/milen med samma körstil som den ovan nämnda maskin. Men vad gör väl det då man har roligt !