Polaris 2013

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Nope inte det, tror inte det kommer heller tyvärr...däremot så med tanke på hur lite man fick se på denna bild så borde det vara ännu något nytt kring huven, kanske en ny frontbåge? hoppas dock att dom behåller den gamla...
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Jag tycker fästet ser ut att va gjort för 2 tändspolar och en voltregulator, men de vore kul om de är nått till en ny motor.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Sjukt roligt o se hur de ändå driver på utvecklingen av maskinerna, väldigt spännande o se :)

Turbo kan man ju drömma i men känns väldigt osannolikt att det släpps oem...
Som ac/dc skriver så sitter väl spolar och en regulator på tvärstaget där idag.

Men den har ju inte lanserats än så man kan ju drömma på :)

Men ser ut o bli en väldigt fin maskin!
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
Med tanke på att det är en Limited Edition dom snackar om så är ju fan inte Turbo omöjligt. Om dom gör typ 200st eller något å säljer dom för närmare 200k så. Skulle inte förvåna mig om dom går som smör i solsken.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Hoppas polaris gör 2013: orna riktigt bra och hajpade nu så att man kan tjacka en 2012 billigt till nästa höst. För hur det än är, en -12:a är inte en dålig skoter oavsett hur bra de gör -13.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Är det kolfiberstänger dom använder nu istället för alu.rör? Det är ju fräckt...dock är väl nackdelen att sådana rör inte kan böjas utan dom knäcks väl.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Är det kolfiberstänger dom använder nu istället för alu.rör? Det är ju fräckt...dock är väl nackdelen att sådana rör inte kan böjas utan dom knäcks väl.

All belastning är ju drag/sträck, så fram till att man rullar och får en smäll/knäck gissar jag att det inte kommer att vara några problem alls...
Lite trist däremot när man står mitt i skogen efter rullning och har knäckt hela pyramiden! ;)
 
W

Wettainen


"Introducing the All-New QuickDrive™ Low Inertia Drive System, available exclusively on the 2013 Polaris Pro-RMK. Here’s the recipe for an even more flickable drive system: Begin with a new, lightweight extruded drive shaft & new, lightweight brake disc. Tie it together with a new “Belt Drive” system and you’re talking 5 lbs. less effort each and every time you carve. We’ll leave it to the engineers to explain why reducing rotational mass by 21% pays off big, all you have to do is imagine how it’s even possible the Pro-RMK can be made more flickable than it already is. "
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Ser lovande ut! Någon som har koll på när Ski-Doo och Arctic släpper deras modeller? Sidan TS länkade verkar inte alls stämma. :)