Polaris 2013

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Var och provkörde Assault 800 på skälsjön idag och tycker den känns tam i motorn -min gamla CF 8 -09 med SLP helsystem kändes betydligt piggare (eller var det bara för att den lät så jävla gött) inte så den känns slö direkt men man fick ingen aha upplevelse (eller är det för att den låter så tråkigt som den känns trött)-chassit däremot är ju en pärla!
Kan man göra något åt variatorerna så den känns lite piggare -man får en känsla av att den skulle behöva växla på lite mer på låg/mellan registret då motorn verkar ha bra med vrid.
Provade även 600 :an och den var inte fy skam den heller riktigt trevlig -men den är väll för tjejjer eller ;) ??
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Jajjamän, det är dom.
Meeen...av alla människor på forumet var kanske inte du den som ska uttala sig om att montera grejor som kanske inte är direkt nödvändiga? ;)
Haha.
Nää det har du nog rätt i.
Tänkte bara få igång nån polaris åkare en lördakväll som denna:)
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Nu när man hunnit titta runt på 2013 pro rmk så undrar jag om det bara är jag som känner mig besviken på färgsättningen..? Tycker att 2012 är mycket fräschare! Får inte alls samma "ha begär" som första gången jag såg 2012:an.
Utseendet/designen är för mig det viktigaste, hur knepigt de än låter, men så är det! =D
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Nu när man hunnit titta runt på 2013 pro rmk så undrar jag om det bara är jag som känner mig besviken på färgsättningen..? Tycker att 2012 är mycket fräschare! Får inte alls samma "ha begär" som första gången jag såg 2012:an.
Utseendet/designen är för mig det viktigaste, hur knepigt de än låter, men så är det! =D

Hehe. Ja, folk är olika.

2013 PRO RMK:n ser ju helt grym ut. Värre "ha begär" för mig där än tidigare måste man nog säga. Är bara lite orolig att Assault RMK/Switchbacken inte ska vara lika fin. Man ser ju lite "teasande" av övriga skotrar i någon av RMK 13 filmerna ifrån Polaris.
Denna: http://youtu.be/dU0AemC1yEs

Assaulten såg ut att ha vita kåpor. Någon av dom passar nog bättre till min åkning än PRO-RMK:n om man nu skulle slå till på nytt.

Svart maskin och vita rutan där diggar jag, sen sätet är ju klockrent med. Ett par vita handtagsskydd och vit bukplast skulle göra sig fint på den med. Vita skidor skulle ju också passa.
 
Last edited:

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Hehe. Ja, folk är olika.

2013 PRO RMK:n ser ju helt grym ut. Värre "ha begär" för mig där än tidigare måste man nog säga. Är bara lite orolig att Assault RMK/Switchbacken inte ska vara lika fin. Man ser ju lite "teasande" av övriga skotrar i den där Snowcheck-RMK-filmen. Assaulten såg ut att ha vita kåpor. Någon av dom passar nog bättre till min åkning än PRO-RMK:n om man nu skulle slå till på nytt.

Svart maskin och vita rutan där diggar jag, sen sätet är ju klockrent med. Ett par vita handtagsskydd och vit bukplast skulle göra sig fint på den med. Vita skidor skulle ju också passa.
Ja jag gillar den nya cleana looken på 2013 Pro RMK
-12 Assault och Swithbacken är lite för pubertal i grafiken för min smak men det får man väll ta om det är en bra skoter -12 Pro RMK och RMK ser dock mycket bra ut

//E
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Hmm vad tror ni om detta har dom gjort om ? ser ut som ett fack !? Är från en Pro rmk 2013

 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Kan man göra något åt variatorerna så den känns lite piggare -man får en känsla av att den skulle behöva växla på lite mer på låg/mellan registret då motorn verkar ha bra med vrid.
Nu är denna fråga i helt fel tråd ser jag men finns det något bra recept för variatorerna eller blir det inte bättre än så här?
det känns som den växlar på för lite -eller vad tycker ni?

//E
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
11 serie vikterna! Sitter 10-66 org, Montera 11-66 så blir det bättre driv på
Låg-mellan.

Är väldigt vanligt att Eftermontera dem.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Nu är denna fråga i helt fel tråd ser jag men finns det något bra recept för variatorerna eller blir det inte bättre än så här?
det känns som den växlar på för lite -eller vad tycker ni?

//E
pratade med ed på Vilhelmina motorcenter och han rekomenderade mig 11-68 vinter, slp blue/pink primärfjäder och team black/purple sekundärfjäder för att väcka motorn till liv så på fredag ska jag montera dessa grejer få se hur det blir.

11-66 vikterna rekomenderade han till -11 men till -12 va det 11-68 som gällde då 12orna är starkare än 11orna.
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
pratade med ed på Vilhelmina motorcenter och han rekomenderade mig 11-68 vinter, slp blue/pink primärfjäder och team black/purple sekundärfjäder för att väcka motorn till liv så på fredag ska jag montera dessa grejer få se hur det blir.

11-66 vikterna rekomenderade han till -11 men till -12 va det 11-68 som gällde då 12orna är starkare än 11orna.
Vad skiljer på motorerna mellan -11 och -12 ?
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Vad skiljer på motorerna mellan -11 och -12 ?
andra spridare och annan leverantör av vevaxel det är de jag vet så här på rak arm, vad mer som skulle kunna skilja lämnar jag över till nån annan att säga då jag inte är 100 på vad mer det kan vara.

Men det ska tydligen vara 8-9 hästar mer i -12 enligt vad jag fick berättat för mig när jag prata med Vilhelmina motorcenter.
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Det synar jag. Visserligen har jag mer matta i år men den här känns nästan lite klenare.
Ja jag har provat både -11 och -12 Assaulter helt orginal och dom känns välldigt lika i motorn.
-Är det någon som bromsat?
Såg att ImFredrik sålde sin Pro RMK och i annonsen stog det att den var bromsad till 15X hk
-vad var gjort åt den motorn?? PC eller liknande?

//E
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Det synar jag. Visserligen har jag mer matta i år men den här känns nästan lite klenare.
som sagt är det vad jag fått berättat för mig. men som du säger, annan matta i år och det kan ju vara en bidragande orsak till att det inte känns nån skillnad.

Ska se i helgen hur den blir att gå med lite bättre optimerad variator, för just nu upplever även jag den väldigt trött...
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
som sagt är det vad jag fått berättat för mig. men som du säger, annan matta i år och det kan ju vara en bidragande orsak till att det inte känns nån skillnad.

Ska se i helgen hur den blir att gå med lite bättre optimerad variator, för just nu upplever även jag den väldigt trött...
Assault och Pro RMK har väll samma matta -11 och -12 ? Det är väll bara Swithback som fått en kralligare matta till -12 eller?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
som sagt är det vad jag fått berättat för mig. men som du säger, annan matta i år och det kan ju vara en bidragande orsak till att det inte känns nån skillnad.

Ska se i helgen hur den blir att gå med lite bättre optimerad variator, för just nu upplever även jag den väldigt trött...
Jag hade en Swb A -11 förra året.