Polaris 2013

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Dom flesta som gnäller på pron i den här tråden, är sånna som kör andra märken. Märkligt.
Precis,man börjar ju undra om det är ren skade glädje,eller bara ren avundsjuka:unsure:
Det har funnits/finns problem hos alla märken,bla.boggie skenor som stabbar mattan,800or som käkar remmar varje helg eller exploderar i smuler mm.
Tråkigt för dom det drabbar:(men viktigast är ju att tillverkaren tar ansvar&löser bekymmren.
Eller som en jänkare skrev:
"It's always a challenge being #1. We can blame Polaris for sloppy engineering but when you produce the most innovative sleds on the market you are bound to have a few Snafu's."
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Ungefär vilket varvtal ska en polaris 800 ligga på vid full gas ? Om jag trycker stumt så varvar den upp till ungefär 8400varv och sedan sjunker ner till runt 8000, är detta normala varv eller måste jag köpa mig ett par andra vikter ? :eyebrows:
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Och varför har inte polaris sverige några ramar hemma, en sån där tveksam ny lösning borde ju innebära att man har nån på reserv mitt i säsongen.
Håller helt med dig, riktigt dåligt att inte kunna ha en enda i reserv, har ju sålts 100 tals pro rmk/ assault med den här konstruktionen.
Dessutom verkar Polaris sverige vara sjukt svåra att få tag på.
 

kroks

Medlem
13 dec 2012
14
0
1
Ok, landa upponer på betonggolv ska man passa sig för, men hur är det med att köra över en bäck som kroks.
Är det inte heller nått man ska göra med en ny skoter.

Och varför har inte polaris sverige några ramar hemma, en sån där tveksam ny lösning borde ju innebära att man har nån på reserv mitt i säsongen.

Nä den smällen jag fick borde en skoter klara av, oavsett om det är en lössnömaskin eller inte. Visst blev det en liten hårdare smäll på vänster skida men det var ju inte så att det tog tvärstopp eller att jag flög av skotern.

Apropå ram så är den även restad i staterna. Vilken betyder vattenkörning för min del om jag ska invänta en sådan, så det blir aluram istället.
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Apropå ram så är den även restad i staterna. Vilken betyder vattenkörning för min del om jag ska invänta en sådan, så det blir aluram istället.
Tack då vet jag det i alla fall. Det är väll åf som byter din antar jag?
Finns alu ramen i sverige?
 

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Nu får ni hjälpa mig här ... Tänker beställa ett Zbroz framvagnskit till åt min maskin.. lika bra att ha i reserv.. har 39" nu.. hur kul/vinglig/tippig/lättskråad blir den med 36"
Har en 36" framvagn från mountain speedshop på min assault 2011, iofs har jag skidorna på det bredaste men tycker inte den är vinglig. (visst, inte är det nåt att tokköra på leder med) Helt underbar att skråa med och att köra i trång snörik teräng, enda jag ångra är att man inte bytt tidigare. :)
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Har en 36" framvagn från mountain speedshop på min assault 2011, iofs har jag skidorna på det bredaste men tycker inte den är vinglig. (visst, inte är det nåt att tokköra på leder med) Helt underbar att skråa med och att köra i trång snörik teräng, enda jag ångra är att man inte bytt tidigare. :)
Jag har också en 36" på min RMK Assault -13 samt skidordna på smalaste, en riktigt lekmaskin. Höjdpunkten var för ett par veckor sen var när en kompis tog rygg på mig och lyckades kila fast skotern rätt rejält mellan två träd när han körde i mina spår!
Nej, helt klart värt varenda krona. Kan verkligen rekomendera Engans dämpare från Mountain Speedshop också!
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Har som redan en 39" zbroz och enklast blev en till uppsättning sådana.. Att ha dubbla uppsättningar dämpare känns som en onödig utgift. Får helt enkelt prova 36" nästa säsong då alla verkar ge tummen upp för den :)
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Jag har också en 36" på min RMK Assault -13 samt skidordna på smalaste, en riktigt lekmaskin. Höjdpunkten var för ett par veckor sen var när en kompis tog rygg på mig och lyckades kila fast skotern rätt rejält mellan två träd när han körde i mina spår!
Nej, helt klart värt varenda krona. Kan verkligen rekomendera Engans dämpare från Mountain Speedshop också!
Har du bytt bort WE dämparna till Engans? Runt om eller endast någon/några?
Intressant med 36" på Assaulten, har du kortat av framdämparna eller satt distans?
 

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Jag har också en 36" på min RMK Assault -13 samt skidordna på smalaste, en riktigt lekmaskin. Höjdpunkten var för ett par veckor sen var när en kompis tog rygg på mig och lyckades kila fast skotern rätt rejält mellan två träd när han körde i mina spår!
Nej, helt klart värt varenda krona. Kan verkligen rekomendera Engans dämpare från Mountain Speedshop också!
Kör du med Engans dämparna på din?? Har ett par pro -13 dämpare till låns just nu tills jag bestämt mig för vad jag ska ha, funderar på float 2:er eller float evol r men dom känns lite överkurs på en lössnömaskin med 36" bredd. :weird: Såg att speedshop hade engans också så har lite beslutsångest. Ha som ingen erfarenhet av varken engans eller floatare.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
går i tankarna att byta framvagn på min swb assault. min fråga är följande. funderar på 36" men vet inte om det blir på tok för smalt, dessutom så slipper jag korta ner dämparna till rmk bredden, kände att jag ville ha smalare än rmk dock. steget mellan switchback till rmk är ju mindre än rmk till 36". nån som har provat båda? blir den jobbig att hoppa med 36"?