boggin fastnar i botten, vad är felet?

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
Precis detta symtom har en polare på sin prox2, även om det är väldigt sällan den fastnar i botten.

Skriv gärna sedan om du hittar någon lösning, då vi har haft bort hans boggie flera gånger utan att hitta något som är fel.

Eventuellt stötdämparn som är slut? Det är vad vi "tror" att det beror på iaf. Altså att själva stötdämparn kärvar fast.
jag hör av mig imorn efter att jag har testat lite mer
jag tror att min dämpare kan vara slut så att den inte orkar trycka upp boggin igen eller om fjädrarna börja bli dåliga
 

Granz

Aktiv medlem
28 dec 2011
56
0
1
Vasa
Fjädrarna är bytta på polarens prox2, den fastnar ändå i botten ibland, precis som före fjäderbytet.

Men det behöver ju inte betyda att det inte löns att byta fjädror för dig, det kan ju vara något annat fel på min polares boggie.
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
Fjädrarna är bytta på polarens prox2, den fastnar ändå i botten ibland, precis som före fjäderbytet.

Men det behöver ju inte betyda att det inte löns att byta fjädror för dig, det kan ju vara något annat fel på min polares boggie.
har iofs testat att ha dämparen på mjukaste och fjädrarna spända max och den fastna där nere men drog man lite så sköt den upp som en kanon
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
Det är inte så att kolvstången är krokig på dämparen?
dem som renoverade den (kramforsligan) sa att den vart JÄTTE lite krogig men de var inte så att den behövde riktas och de var absolut ingen fara sa dem
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Min kompis hade exakt samma problem på sin Indy 500, och jaa ja vet det inte alls är samma skoter :)
Men där var det ena dämparen som var krokig.
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
Min kompis hade exakt samma problem på sin Indy 500, och jaa ja vet det inte alls är samma skoter :)
Men där var det ena dämparen som var krokig.
har en annan likadan dämpare som är som ny som jag ska testa med imorgon :)
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
bakre delen i boggin, saxen tror jag den heter, den vänder efter halva vägen och går fram igen i ställt för att gå hela vägen bak, vad kan de bero på?
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
tjena igen!
tänkte bara medela att problemet är löst, jag borrade nya hål och satt klackarna klackarna längre fram så nu är de fjädrings väg på 5cm typ, den är alltså stum ;D haha