Polaris 2016

Dalton

Medlem
14 sept 2015
35
0
6
Stockholm
Är det någon som vet om det är stora eller lilla modellen av Burandt Adventure Tunnel Bag som följer med SKS 2016 Early Snowcheck?
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Dem är ruggigt fina 2016 Polarisar.

Nästan att nästa gång skoter ska inhandlas blir det Polaris , Om man inte hör alltför många fel.

Är ändå 1-2 år tills man skickar iväg -15 Freeride :ciao:
 

Dalton

Medlem
14 sept 2015
35
0
6
Stockholm
Bör man beställa till en dragkrok till skotern?
Jag har inte tänkt att dra nån pulka, möjligtvis bogsera hem någon om någon skoter gått sönder.
Finns det någon annan lösning? De dragkrokar jag sett ser rätt fula ut.
Skotern är en SKS 2016
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Förstår inte hur du kan räkna det där som att döda? Man får ju en beggad 15 med inte så många mil och fulla garantier för runt 100,
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
Däremot kan man ju undra o mdet är lite synd om dom som köper en 2016 Switchback Assault för 23k extra? Skiljer någonting alls mer än färgen emot 2015?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Däremot kan man ju undra o mdet är lite synd om dom som köper en 2016 Switchback Assault för 23k extra? Skiljer någonting alls mer än färgen emot 2015?
Ja då får man nog skylla sig själv om man inte kollat med sin ÅF först vad som finns kvar och skräpar på polaris lagret...
 
Reactions: ollebullzor

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Däremot kan man ju undra o mdet är lite synd om dom som köper en 2016 Switchback Assault för 23k extra? Skiljer någonting alls mer än färgen emot 2015?
jag hör till en av dom. sen om det är "synd" om mig de går att diskutera.. man köper det man till 100% vill ha helt enkelt =) det gällde en -16 assault. Fick betala 132k (Inklusive annan båge) för min. alltså 11 papp mer för en 2016 modell. är väl väskorna (tunnel+under instrument),mattan (51mm) och nya instrumentet som skiljer mot -15.. annars är de väl samma som tidigare SBA modeller..

Man längtar då till snön faller iaf :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
Jaha är det 51mm matta på -16 igen? Det hade jag missat. Bara det gör det ju nästan värt skillnaden.
Nya instrumenten kan väl vara kul också. Sen är det ju rätt fräsig färgsättning.

Men ändå är det ju årets besvikelse att det inte kom en ny SWB Assault...
 
Reactions: ollebullzor

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
En SB MY -16 kommer antagligen inte vara värd 11' mer än en identisk -15, men den kommer ju definitivt ha ett högre värde och vara mer lättsåld.
Å andra sidan skulle jag bli förvånad om priset på en fabriksny -15 är hugget i sten om man traskar in till en handlare idag...speciellt om man har en bra relation till handlaren.

Som en parentes så impulsköpte jag en ny RMK 600 MY-99 på skoterns dag -99.
Minns jag rätt nu, så betalade jag 50 eller möjligen 55000 för den, ruskigt bra pris var det iaf.
I januari åkte jag och några kompisar till fjälls, precis utanför Hammarstrand kliver det upp en älg på vägen. Lyckas undvika den med bilen, men plockar den med släpet...och skotern blir stående på verkstad största delen av säsongen.
Samtidigt presenteras Edge 600, så jag bestämmer mig för att minska ner på maskinparken lite.
(På den tiden körde frun ZR440, jag körde enduro med ZR600, och Rmkn dessutom, det blev helt enkelt lite dyrt)
Bestämmer mig för att sälja min ZR och Rmkn, och köpa en Edge att använda både på enduro och lekmaskin, så jag frågar min handlare vad jag får för Rmkn i inbyte -vid det laget har jag kört knappt 40 mil.
...Tja, du kan väl få runt 30 för den.
Jag trodde att han skämtade. Men det gjorde han inte.
Jag gjorde dock affär, och bytte till en Edge -fast hos en annan handlare.
Han var skitnöjd, jag hade enbart kört Rmkn till och från släpvagn efter reparationen från älgen, så all plast var ny, och resten hade ju inte hunnit bli speciellt slitet på så få mil...45000 fick jag i byte av honom.

Hmmm, jag tappade tråden lite-sorry! ;)
 
Reactions: ollebullzor

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Vilken färg är det på boggieskenorna och spindlarna på PRO rmk 155" early snowcheck den vita alltså. Har sett bilder på både svarta och röda. Någon som vet?:confused::confused: