De sitter NGK Bp 9ES i 2019 motorerna och 20 motorerna prova byta ut till de välbeprövade tåliga stiften NGK BR9eya för de är tåligast mot soppa och olja döden. Men om backen jäklas med eya stiften dvs stannar helt när man ska backa eller omtryckning för fram så slå ihop stift elektråden till 0,45mm gap. Om backen funkar med orört eya stift men den fortfarande släcker stift slå ihop elektråden till 0,4-0,45mm.premiär i helgen som va, skjuta tändstiftsyndromen verkar då vara kvar även på 2020 men gashänget verkar vara borta
Hehe har dom inte ens fått i resistorstift. Undra om det stör vinterstudion för stuggrannarna fortfarande..De sitter NGK Bp 9ES i 2019 motorerna och 20 motorerna prova byta ut till de välbeprövade tåliga stiften NGK BR9eya för de är tåligast mot soppa och olja döden.
Det sitter BR9ES original så ja det är resistor stiftHehe har dom inte ens fått i resistorstift. Undra om det stör vinterstudion för stuggrannarna fortfarande..
Skulle vara intressant å veta hur du kör din maskin och vad för typ av åkning du har? Dom kräver ju rätt hård inkörning första dagen!premiär i helgen som va, skjuta tändstiftsyndromen verkar då vara kvar även på 2020 men gashänget verkar vara borta
10 timmar över 5500varv sen sjunker oljeförbrukningenHar nu kört 8h och kläderna luktar oförbränd 2-taks olja. Men inga t-stift problem och motorn svarar rent o fint.
Första timmarna drog den otroligt mycket bensin. Var ett tag sen jag hade en 2-taktare, senast slutet på 90-talet,kawa kx 250 , den var antingen av eller på när man rörde gasen. 850 är mer lik den 4-taks Viper jag körde tidigare, motor följer det man gör med gastummen men den sticker iväg hårdare när den kommer på pipan.En dutt med gasen behövs vid kallstart, varm går den igång på första kolvslaget.
Fick min för nån vecka sen hör med din handlareNär "snowcheckade" en maskin ingick en grå jacka, någon som fått en?
Kör original remmen har väll hunnit runt 10 timmar och kanske körde lungt dom första 2 timmarna inga problem än så längeMin handlare sa att jackan skulle komma i slutet av december .
Jag har hunnit 10 mil med min
Inga boggningar gashäng eller släckta stift.
Har haft minsta grabben med mig så det har väl inte varit tokhård körning men har försökt trycka lite där det har gått
Vad kör ni för remmar på era pro rmk 850?
Tänkte köpa sledstores Snell rem till min men den dom har till gamla pro rmk 800 passar tydligen inte.
Men kollar man carsiles rem så rekommenderar dom xs826 till både 800 och 850.
Googlar man lite så påstår vissa xs806 och xs811
Nån som har koll på vad man ska välja?
Köpt en Snell som reserv, XTX5020 har rätt mått för din maskin, men tror nog att man rekommenderar någon typ av kevlar rem till 850.Tänkte köpa sledstores Snell rem till min men den dom har till gamla pro rmk 800 passar tydligen inte.
Konstigt. Våran grupp av vänner som kör med 216 har då inte fått de fenomenet.Kan inte säga att jag fick mycket förvarning när jag sköt en 216 rem ifjol. Mitt på leden, jämn gas, total explosion. Behövde inte skära bort nåt åtminstone..
i see what you did thereMen de är klart de finns väl alltid möjlighet för bombardering av alla remmar