Någon som lyckats kört skoter i år?

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Som rubriken lyder, Någon som lyckats ta sig en tur på nya snön som har kommit?:D Inte jag iallefall men snart så hoppas jag:p
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Hm, det är ju uppemot en meter snö på sina ställen så nog fan är det någon som har kört :) Finns lite trådar om skoterbilder m.m annars där det är helt oförbjudet att lägga upp fina bilder
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
jag tog fram farsans summit och körde några vändor på lägdorna :D var ca 40 cm snö så det gick bra och var roligt som tusan! :p

edit: det var ca 40 cm snö, inte 50!
 
Last edited:

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
jag tog fram farsans summit och körde några vändor på lägdorna :D var ca 50 cm snö så det gick bra och var roligt som tusan! :p
Vilken dröm med 50cm snön asså:eek: Skulle vara skönt med de här också, men innan jul iallefall:)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Asså... Jag borde nog ta en puas från att läsa forumet tills jag själv fått lite snöö... blir ju bara så förbannat avundsjuk. Längtan.. :eek:
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Kollade igenom några skoterfilmer och gud vad det såg skönt ut med vinter, så att de pirrar i tummen:D
 

PixXx_

Välkänd medlem
29 sept 2006
112
0
6
ja vi har snö, men dock smälter det med regn varje dag igen efter nätterna :(.. hade vi haft lite kallare här så hade det säkert varit 60 cm här å.. det kräksnöar!!!!!!
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Ett problem är ju att iserna har ju knappast hunnit frusit än ^^ Helst ska dom ju frysta innan de kommer snö.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Vi som bor vid kusten får aldrig någon vinter om inte havet fryser, helt omöjligt. Hoppas det lägger sig snart så det går att ta sig en sväng med ny åket :)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Hmm om jag minns rätt så fick gävle sin snöstor pga havet INTE frös. Sen kom det nordostligavindar från östersjön ;D sen får ni själv ta reda på hur de gick till.. jag är ju ingen meterolog
 

Psycho_surfer

Aktiv medlem
8 apr 2006
54
0
1
Strömsund
Tja !

Har tagit en sväng på gården än så länge, vi har fått så mycke snö att jag satte fast RMK:n på gården. Hoppas att snön packas lite mer till helgen så man inte sjunker rakt igenom för då blir det åka av. Mätte snödjupet bakom huset nu ikväll, 68 cm
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Hmm om jag minns rätt så fick gävle sin snöstor pga havet INTE frös. Sen kom det nordostligavindar från östersjön ;D sen får ni själv ta reda på hur de gick till.. jag är ju ingen meterolog
Det kom säkert lite snö, men hur bra hålls kylan när havet är öppet? Inte bra, det vet vi :) Det kan komma snö ändå, men oftast blir det slask rätt fort
 

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
Sv: Någon som lyckats kört skoter i år?
svar ja i våras blev det en hel del:D :D :D
nä man e ju lite sugen att prova dom 60cm som ligger utanför fönstret
men jag har ju halva motorn inlämnad på "lättning" så de e ju bara att sitta och längta
skulle tro att de e jobbigare för mig än för er som inte har snö