quickrods

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
vet någon vart man kan köpa Stealth Rods (quickrods) i sverige eller usa?
har redan provat richmotorsports.com och knracing och dom har dom inte.
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
gör så att du kan justera viktförskjutningen utan att behöva bytta plastbrickor .
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
är det ingen som vet någon sida där man kan köpa dom?
eller är det någon som vet någon som säljer dom begagnade?
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
En srx med quikrods är de optimala nästan, otroligt mycket kraft som letar sig ner i mattan och ger ett sjuhe***ttes skidres:D Om man har rätt matta de vill säga. Men åter till frågan, har läst nånstans att man kan göra egna qukirods om man är händig och har tillgång till svarv. Tänkte om de är bråttom men annars så vet jag inte vars man kan hitta. Kanske nånstans i USA
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
ne det är inge broska men det hade varit roligt att ha. man blir bara lite iriterad när man har försökt att beställa i tre månader utan att dom har kunnat leverera.
men om jag inte hittar några quickrods så tar jag bort orginal rodsen och ersätter deras plats med två hylsor och sedan två balataremmar som jag fäster nere vid boggie skenerna och i saxxen. det är för att den inte ska kunna fjädra ut för långt så saxxen väder sig åt fel håll, och då har man en okoplad boggie:)
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Har oxå funderat på att ta bort stagen å ersätta med remmar där bak oxå. har sett på en sida de du precis beskriver, kan vara värt. Nee har inte quikrods men de lär bli till sommaren när jag oxå ska slänga på en matta med 51 kammar:D
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
jag provade att losa på rodsen vid boggie skenerna, och fy fan villken skilnad det blev. jag fick grymt fäste i mattan och skidlyft:)
tidigare span det bara när jag tryckte på gasen men när jag tog bort dom så letar sig kraften ner i backen och man får grymt grepp. jag har bara en 30mm matta.
skotern kan jämföras med en ZR 600 och det ser jag som bara positivt:)
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
jag glömde. det ända problemet är att mattan börjar rappaöver men det löser man med no-slip drivhjul. anledningen är att Yamahas fjädringen slackar mattspänningen vid ihopfjädring om inte den är fullkopplad.
skoter freak har du en länk till sidan du nämnde
 
Last edited:

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
jag provade att losa på rodsen vid boggie skenerna, och fy fan villken skilnad det blev. jag fick grymt fäste i mattan och skidlyft:)
tidigare span det bara när jag tryckte på gasen men när jag tog bort dom så letar sig kraften ner i backen och man får grymt grepp. jag har bara en 30mm matta.
skotern kan jämföras med en ZR 600 och det ser jag som bara positivt:)
vart fick du hylsor ifrån för att ersätta rodsen plats på övre axeln? är grymt sugen på att ta bort rodsen. Vad använde du för remmar för att fjädringen inte skulle slå upp i bandtunneln där bak?
 
Last edited:

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
jag tog inte bort dom helt, det var så att jag tapade bulten på en sida när jag körde. och sen var man ju bara tvungen att prova losa på den andra och se hur det fungerade. men det blir att ta bort dom.
angående hylsorna där så funderar jag att bara köpa ett par begade rods från någon demontering och kapa bort så att jag bara har hylsan kvar.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Jo har oxå funderat på de där med gamla rods å kapa osv som du säger. De höjer ju körglädjen med fler steg om man får den att lyfta skidorna, enda nackdelarna är väl att de sliter på dämparna och att man måste byta drivhjul. Men de är smällar man får ta:D
Ska leta upp sidan som jag såg de där om att ta bort stagen, de var som ett kitt som man kunde beställa från USA. kostade ca 500 kr men de är ju mycket mer värt om man kan fixa de själv.