Sen att tänka på är att en 440 tappar komp fortare än större motorer.. = byta kolvar rätt ofta....
En Mxz 600 är ju alla dar i veckan en trevligare skoter.... 440 är ofta byggd för bana och således tåligare men 600 cc är en väldigt bra kompromiss.
Trögt att hela tiden ligga sist när man åker med polarna.
Edit* Mina 5 cent i frågan...
haha det är lite kul när folk som aldrig kört en 440 börjar snacka massa, det låter alltid lika.
För det första! Man behöver inte alls byta kolvar så ***** ofta som alla säger, ett byte per säsong klarar du dej lätt med och det är de värt i min mening, för det finns ingen roligare skoter än en 440.
Och sen så är det som du säger, en 440 håller myycket bättre! Men sen att man ska ligga sista när man är ute och åker, knappast! jag ligger då jämt först jag och jag åker knappast med slöa skotrar (edge 800 -03, storm med 150hk+, xc 600sp med variator kitt) så sluta snacka.
Sen så är det när man kommer upp i kanske 100-110 som man märker att det börjar sega lite, men då är redan polarna en bit bakom så det är knappast någon fara.. och sen så får man ju inte köra snabbare än 70 heller så
sry för OT, men jag tycker du ska testa dig fram till just den 440'in som passar dej!
mvh