Enduro-600 HO ( 2004 ) Optimering... ?

Elan_340

Medlem
19 maj 2005
16
0
1
Offerdal
Hej !

Har en enduro som jag funderar på att fixa så den är lite mer optimal men har lite frågor.

Just nu har jag 32mm matta med några kammar bort, och den biter skitdåligt..
Hur ska jag ställa boggien för att den ska greppa bättre och vilken matta tycker ni jag bör köra på?
Det blir ju några ledmil men åker mest i lössnö:)

Sen variatorkit, vart finns det? nån som kan rekommendera något kit?

Med lite bättre boggie-inställning och variatorkalibrering borde den ha lättare för lite res?:eek:

MVH
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
X-over

Hej !

Just nu har jag 32mm matta med några kammar bort, och den biter skitdåligt..
Hur ska jag ställa boggien för att den ska greppa bättre och vilken matta tycker ni jag bör köra på ?
Det blir ju några ledmil men åker mest i lössnö :)

Sen variatorkit, vart finns det ?
nån som kan rekommendera något kit ?

Med lite bättre boggie-inställning och variatorkalibrering borde den ha lättare för lite res ?
RCG-1 boggien är dels okopplad och dels så finns det inte några speciella inställningar att göra förutom att laborera med dämparna
Den brukar ha lätt för att resa pga att den är okopplad.

* Dreva ner maskinen i kedjehuset en aning
* Montera variatorkit, ( Här är ett mycket bra : http://www.mxzx-revzone.com/kits.htm )
* Montera en 345 cm matta med 32 / 38 / 44 mm kammhöjd då du tydligen är mycket ute i lösssnön och kör....
Med andra ord så gör du en X-over/Hybrid maskin av din Enduro
En slags LYNX Renegade :D



.
 

Elan_340

Medlem
19 maj 2005
16
0
1
Offerdal
Sv: X-over

RCG-1 boggien är dels okopplad och dels så finns det inte några speciella inställningar att göra förutom att laborera med dämparna
Den brukar ha lätt för att resa pga att den är okopplad.

* Dreva ner maskinen i kedjehuset en aning
* Montera variatorkit, ( Här är ett mycket bra : http://www.mxzx-revzone.com/kits.htm )
* Montera en 345 cm matta med 32 / 38 / 44 mm kammhöjd då du tydligen är mycket ute i lösssnön och kör....
Med andra ord så gör du en X-over/Hybrid maskin av din Enduro
En slags LYNX Renegade :D



.
Ska plocka fram den snart så får vi se vad jag gör med boggien men ny matta tänkte jag sätta dit och ett cudney variatorkit:)
Längre boggie skippar jag^^

Nån som har nåt tips på 38mm matta som är bra för led och djupsnö?:)

MVH
 

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Jag rekomenderar att du sätter på en 38mm ripsaw matta, sen dreva ner 2 kugg, då kommer du nog få upp skidorna i luften! Om inte kan du alltid släppa lite på balataremen, är den inte ställbar finns det balataremm på metervara, så du kan köpa och göra en nåra cm längre:)
 

Elan_340

Medlem
19 maj 2005
16
0
1
Offerdal
Jag rekomenderar att du sätter på en 38mm ripsaw matta, sen dreva ner 2 kugg, då kommer du nog få upp skidorna i luften! Om inte kan du alltid släppa lite på balataremen, är den inte ställbar finns det balataremm på metervara, så du kan köpa och göra en nåra cm längre:)
Ok:)

Vart finner jag drev?

MVH
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
ÅF men de är ju givetvis original grejjor = dyrt!

Annars finns pirat som är mycke billigare..

Finns tex på, Rinab, Jofrab eller Duells