Var det SMHI-länken eller Zlatans guldboll du hänvisade till ?
och där blev du helt automatiskt Överste kräckel inspektör! skrik när det börjar närma sig halv meternVar upp & kollade vid stora p-rutan vid Kräckelbäcken i dag det var ca: 2.5 dm med snö där
Ja exakt Håll koll "nyra" , Lär säkert bli premiären i Kräckel, brukar ju bli så, ingen panik för mig än iafa maskinen anländer V. 47 !och där blev du helt automatiskt Överste kräckel inspektör! skrik när det börjar närma sig halv metern
Som jag skev i Kräckeltråden är det enkelt att kolla SMHI Max min värden snödjup. Ulvsjö som ligger ca 10km norr om parkeringen brukar ligga tvåa efter gördalen i snödjup. Det är en seriös mätstation. Blir ofta att folk skriker att det är 1m snö när det är 50cm.och där blev du helt automatiskt Överste kräckel inspektör! skrik när det börjar närma sig halv metern
säkert en jätte seriös mätstation men dåligt med hel nördig information därifrån. Såsom typ av snö? hur är botten? är myrarna frusna? finns det skoterspår ovs.Som jag skev i Kräckeltråden är det enkelt att kolla SMHI Max min värden snödjup. Ulvsjö som ligger ca 10km norr om parkeringen brukar ligga tvåa efter gördalen i snödjup. Det är en seriös mätstation. Blir ofta att folk skriker att det är 1m snö när det är 50cm.
Jag är vädernörd. Jag har daglig koll i området och tar hänsyn till vindriktningar, temp, snöfärhållanden. Nu hoppas vi att nattens o morgondagens regn bli snö i Skjutfältet. Över 700möh borde det bli snö. Dvs omr. Typ Korskällan, storvarden, trollberg, storhäden, skäppåsen.säkert en jätte seriös mätstation men dåligt med hel nördig information därifrån. Såsom typ av snö? hur är botten? är myrarna frusna? finns det skoterspår ovs.