Stugsittaren:
Man kan beskylla 4T i MX (Motocross) för allt möjligt, förutom att vara ekonomiska i inköp och drift,
Det är inte för inte man nu ändrar reglerna för att göra 2T konkurrenskraftig igen...
Om det är en 4T MX utveckling folk vill se i snöskotrar, då är det bäst att börja tigga hos Bill Gates redan nu,
Jag jämför hela tiden, och 2T leder ju med enorma mängder viktmässigt... Rev XP visar var resten av 2T fältet kommer att hamna också, dvs Polaris och Arctic Cat... I och med introduktionen av XPn så har ju 4T inte tagit sig knappt nånstans relativt sett sen introduktionen...
Enligt Dynotech har en Stock Nytro 91 Foot Pound i vridmoment, vilket omräknat blir 123.4 Nm... Omräknat till Nm/L har Nytron ca 117.5 Nm/L, vilket är skitbra värden för att vara 4T, iaf om man jämför med MC...