Projekt Mountain Max 700 '01

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Ja den gick orent på filmen i projekttråden också. Sen så verkar ägaren verkligen gilla att pumpgasa...
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hmm...sådär låter inte en rätt inställd yamaha trippel. Låter riktigt konstigt på fullgas. Mycket bensin och olja skulle jag gissa på.
Läser ni längre upp så har jag problem med toppen + att den inte går helt rent.
Läker troligtvis komp..

Även om den går långt från perfekt så går den BETYDLIGT hårdare än de flesta skotrar jag kört. ;)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ja den gick orent på filmen i projekttråden också. Sen så verkar ägaren verkligen gilla att pumpgasa...

Skulle jag inte pumpgasa skulle jag inte ha en chans o hålla mig kvar på skotern.
Skulle jag ju nå toppen av kullen i typ 100km/h.

Finns en film på när jag kvaddar innan backen pga för hög fart och att det var ruskigt guppigt/spårigt.

//Rasmus
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Skulle jag inte pumpgasa skulle jag inte ha en chans o hålla mig kvar på skotern.
Skulle jag ju nå toppen av kullen i typ 100km/h.

Finns en film på när jag kvaddar innan backen pga för hög fart och att det var ruskigt guppigt/spårigt.

//Rasmus
letade men hittade inte på youtibe.. länka gärna om du ver var man hittar den....
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
alla har vi problem med våra tripplar, jag har dock bara problem med att få ner kraften i backen då den vill kugga i tid och otid.. och så väntar jag på luftfiltrerna som aldrig vill komma..
annars j*vla roligt att du faktiskt kör med skotern :D
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
letade men hittade inte på youtibe.. länka gärna om du ver var man hittar den....
Har inte lagt upp den... Ett träd skymmer crashen så, men om så är kan jag ladda upp den.

alla har vi problem med våra tripplar, jag har dock bara problem med att få ner kraften i backen då den vill kugga i tid och otid.. och så väntar jag på luftfiltrerna som aldrig vill komma..
annars j*vla roligt att du faktiskt kör med skotern :D
Tackar.. Kört upp 80 liter soppa nu UTAN (större) problem. Jävligt stolt :D

Sen har jag "lov" nu i 5 veckor, så turbo bygge börjar redan imrn! :eek::eek::eek:
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
yamaha nisse: om man växlar vid effekt peaken så andvänds ju motorn va den är byggd för egentligen... så varför ska man vara så rädd och hålla mutter ynka 20 sekunder om motorn mår som bäst då =).. aja lite offtopic kanske..

btw vad är det för bänk du köpt?. : p
man får hoppas du får till turbo bygget.. ska bli intressant och se =p