Skoterbilder

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
David, vad är de för fel då när du måste jobba? :eek: Hehe.

Fina bilder, Nytron ser ut att gå rätt bra i snön. :eyebrows:
Ja man måste ju hjälpa vänner som är i behov av arbetskraft så det blev att köra taxi i Hemavan inatt.
Jadå Nytron tuffar på rätt bra i snön även fastän den nu gått dryga 1200mil :)

Här kommer lite bilder från uppland
"Lite" grövre tallar än vad som finns här uppe






De har 50 cm med snö i norrtäljekommun nu.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Haha,det är bra att du vet vad jag vet.:eek:

Fast visst det hände förr det har du rätt i,för det hände ju ifjol och året före det och året före det.....osv......så allt beror ju hur man ser på det men ifjol är ju faktiskt förr.
Hmm, det är sant att det händer, har hänt och kommer att hända. Men ska man gnälla på sånt så silar man verkligen mygg och säljer kameler. För inte är skoterkörningen i försvarsmakten så betungande om man ska börja jämföra med både det ena och det andra högteknologiska fordonet. Alla har ju varit på konferens och snott en hög pennor helt i onödan. Folk utnyttjar ett system om de kan.

Och dessutom. Om de anser sig kunna busköra med ett gäng femnior så unnar jag dem verkligen att försöka.:D
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Igår lastade jag skotern på släpet och kopplade bakom lyxåket ;) Jag for till en kompis som jag har influerat lite väl mkt kanske i min "ljusfetisch" :D vilket kommer att synas ett par bilder längre ner.

Här är ekipaget lastat och klart för avfärd. -34C och strålande sol kan inte bli så mkt bättre.


Jag passade på att fixa lite små saker på min skoter när jag ändå var i kompisens garage på kvällen. Jag fixade ett väldigt billigt Meshkit till min skoter dock så är det vitt nät men tycker inte att det blev så tokigt ändå på gamm nytron.



Här är rullen som jag tog nätet från alltså vävtejp, ska bli intressant att se hur det håller.
Jag körde med det idag i massor med puder och i -32C och det både höll och satt kvar :)


Och en bild på andra sidan.


kompisen har även han monterat xtraljus det var de jag pratade om längre upp.
har står nytron och expedition med fullt lyse på.


Så här ser hans skoter ut i dagsljuset. Lyser gör det iaf med 2 st Hella med 50W xenon:D



Här är ett par bilder från dagens körning.




 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Aha nice :becky:! Ska upp till Tärna nästa vecka och vet inte alls vart man kan hitta trevliga ställen, jag hoppades på att det skulle vara någonstans i närheten av dom bilderna du hade :nuts: