Bilder på era Polarisar!

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
RonnyK fan den där huven på iq(rmk,shift) chassiet är läcker. Minns det var ett "företag/person" som sålde dem på blocket för något år sen. Undrar håller de på och gör dem nu också? Har en kompis som är på väg å ska köpa en rmk kanske och han vill ha tag på en crosshuv då.

Hela skotern är grymt snyggt, bra byggt och tycker tunneln gör sig jäkligt bra så som den ser ut nu. Lite hårdrock över hela bygget.

/Anders
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
RonnyK
Vad är det för maskin i grunden?
Var får man tag i en sådan huv?
Passar den på en rmk -06?
I grunden är det en Dragon 800 -09.
Huven vet jag inte om den går att få tag i längre, fanns annonser på blocket för nåt år sen. Jag har köpt min begagnad.
Den bör passa på en rmk -06, ja. Vad jag vet är det väl bara buken och lyftbågen fram som skiljer årsmodellerna åt och det påverkar inte passformen av huven.
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
RonnyK fan den där huven på iq(rmk,shift) chassiet är läcker. Minns det var ett "företag/person" som sålde dem på blocket för något år sen. Undrar håller de på och gör dem nu också? Har en kompis som är på väg å ska köpa en rmk kanske och han vill ha tag på en crosshuv då.

Hela skotern är grymt snyggt, bra byggt och tycker tunneln gör sig jäkligt bra så som den ser ut nu. Lite hårdrock över hela bygget.

/Anders
Vet av en sådan huv! p ma för info!
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik


Då har man gått från trogen Lynx ägare till Polaris för första gången, riktigt nöjd än så länge :)

Vart en ombyggd Fusion -06 med 44mm matta, snopro styre, osv osv.
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
här är mitt bygge för iår :) en switchback 700 -04 där twinen har fått lämna plats för en 800 storm trippel nu i höst. en 51mm summit matta har jag även klämt in, vinnande koncept om ni frågar mig :blink1:


Dynbygget har jag stått för själv, kostnad: 125kr sytråd



varvräknaren sitter där den ska



Väldigt mysig motor måste jag säga! samtliga pipor är omgbyggda men det slutade med att alla tändstift hade exakt samma färg så det vart lyckat ändå :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
här är mitt bygge för iår :) en switchback 700 -04 där twinen har fått lämna plats för en 800 storm trippel nu i höst. en 51mm summit matta har jag även klämt in, vinnande koncept om ni frågar mig :blink1:

Riktigt coolt bygge! En sleeper=) Upplevs inte nå framtung eller så med större spis?=)