Ja den där är häftig men en skidoo expedition 1200 med turbo vore ännu trevligare.David, här har du din sladdröm!!
[video=youtube;oTh_gyYRdWA]http://www.youtube.com/watch?v=oTh_gyYRdWA[/video]
Är det denna ni kör med mellan arnäs-torsböle-räckeberget?...Jag har tagit på mig sladdningen från flyget förbi gidböle och till lakamarksanslutningen..Skyltning kommer ordnas till helgen(18-19/2)..Samt ta bort några tallar in vid vägen vid flygplatskorsningen så man slipper köra pp plogkanten där...Mvh Jerry Västanå.Här kommer några bilder från måndagens utflykt.
Jag var ute i det fina vädret och sladdade lite med Snow-Tracen.
Med två sladdar blir resultatet dubbelt så bra
Det blir mycket enklare om man kan hålla sig på leden Det gick bra att ta sig därifrån i alla fall.
Jag brukar bara köra mellan Täfteåsjön och flygplatsen, men i bland även till Räckeberget. Nästa vecka ska jag försöka köra mot Gideå också.Är det denna ni kör med mellan arnäs-torsböle-räckeberget?...Jag har tagit på mig sladdningen från flyget förbi gidböle och till lakamarksanslutningen..Skyltning kommer ordnas till helgen(18-19/2)..Samt ta bort några tallar in vid vägen vid flygplatskorsningen så man slipper köra pp plogkanten där...Mvh Jerry Västanå.
Spåret mellan de två husen, är våran privata "led", den går mellan vårat hus och min farmors hus, så man kan gena genom skogen gåendes eller med skoterVilka tillmötesgående människor som verkar bo utefter spåret ditt, spåret gick ju rätt så nära en del husknutar om man säger så!!!
Jo, markägaren äger marken och elbolaget har bara servitut. Du måste ha markägarens tillstånd att få köra på en kraftledningsgata. Bara elbolagets godkännande räcker inte.Ok, tack för svar. Tänkte mestadels på om man ska dit med en grävare hur det var med själva ledningen. Vore ju trist att dö i en grävare på skoterleden, dör hellre på dynan på skotern =P Ska ta och luska runt lite med elbolagen, markägaren äger väl inte marken under kraftledningsgatan ??