Motorfästebyte på Pro x2 800

prox2_800

Medlem
29 dec 2008
48
0
1
Stockholm
Kände igår på mina motorfästen, alla helt av :rock:

Någon här som bytt motorfästen, kneppigt? såg rätt trångt ut,

finns det att beställa hårdare? bättre kvalitet?

Alla svar uppskattas som vanligt!
 

Eccoes

Välkänd medlem
Menar du fästena eller motorkuddarna?
Kuddarna är inget problem att byta, bara att lyfta ur motorn och skruva dit de nya.
Där behöver du inte köpa några hårdare, utan kolla med ÅF vilka du skall ha.
Just motorkuddarna har varit ett problem på Pro x2.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Motorkuddarna...

Kände igår på mina motorfästen, alla helt av :mad:

Finns det att beställa hårdare ?

Bättre kvalitet ?
:( Vanligt fel på dessa modeller. :(

Jaaa, det finns att beställa Hårdare Polaris Original motorkuddar.

Jaaa, jag skulle vilja påstå att de är av något bättre kvalité än de mjuka Original kuddarna.

Det som knäcker kuddarna på Pro-X/Pro-X2/Pro-XR är bristen på mothåll av motorn.
Skaffa eller tillverka själv så slipper du problem.


.
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jag bytte i helgen mina båda främre, köpte sno pro fästen för 185:- styck, hårdare än original. har push arm och har monterat fästet till tourqe armen, ska bara skruva dit den så har den bra stöd sen.

jag lossade pipan, lossade luftburk/förgasare och muttrarna till motorplattorna sen lade jag undan motorn (plockade inte ur den) och bytta fästena.


mvh
 

prox2_800

Medlem
29 dec 2008
48
0
1
Stockholm
jag bytte i helgen mina båda främre, köpte sno pro fästen för 185:- styck, hårdare än original. har push arm och har monterat fästet till tourqe armen, ska bara skruva dit den så har den bra stöd sen.

jag lossade pipan, lossade luftburk/förgasare och muttrarna till motorplattorna sen lade jag undan motorn (plockade inte ur den) och bytta fästena.


mvh

Jag har beställt alla 5 kuddarna, lyfte ur motorn igår.. allt gick väldigt smidigt.. nu kan man juh putsa upp motorn ordentligt! :D
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
är det samma motorkuddar till prox? tänkte för jag måste köpa 2 till min edge och undrar isf vars man köper ett par, har fått för mig att från ÅF är dom dyra
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
När jag köpte till min X2 800 kostade de 150-200 pix någonstans där, XR kuddarna är även lite styvare men behövs inte. Det som behövs är som sagt torque arm och push arm..