Yamaha rem på iq RR?

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Har läst på ett skoterforum att det var några som åkte med en Yamaha rem på RR, ifrån nån nyare 4-takt tror jag att det var. Någon som vet nåt om saken? Jag kan inte hitta tillbaka till tråden. Tror inte att det var på detta forum jag läste det iaf.
 

Aviator

Välkänd medlem
1 jan 2000
176
0
6
Funkar den bra, någon som har kört några mil med den remmen ?
Remmen från IQ 440 skall också passa tydligen. Runt 1000 :- för den.
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Mmm, 3211114 passar ifrån 440 men åf kunde inte få hem nån innan påsk då det inte ligger nån på lager i sverige.


Funkar den bra, någon som har kört några mil med den remmen ?
Remmen från IQ 440 skall också passa tydligen. Runt 1000 :- för den.
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Har kompisar och även brorsan har testat den billigare remmen till rren, och den ville till att slira när det gick tungt, den remmen och både smalare och längre, köp den dyra så håller den !
 

Roscoe

Medlem
24 mar 2009
36
0
1
Har kompisar och även brorsan har testat den billigare remmen till rren, och den ville till att slira när det gick tungt, den remmen och både smalare och längre, köp den dyra så håller den !
Jag kör då med # : 3211104, som är den billigare av dom, på min -06 IQ 440/660 och den har då funkat fint för mig!
Jag har då hört att det är materialet/sammansättning på remmen som skiljer, och inte måtten...?
 

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Ett tips om det slirar på remmen.
Rengör skivorna ordentligt efter varje körning med thinner / förtunning.
Remdamm och oljedamm som sätter sig på skivorna, orsakar remslir.
Rengöring kan hjälpa så att primären orkar hålla trycket.
 
D

Deleted member 20088

Kanske kläcker ur mig något korkat nu, men den yamaha remmen som folk kör med på sina iq 600.
Den yamaha phazer remmen.

Passar den till min edge 600 måntro?
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Jag åker med Yamahas Rs viking rem.. är kanske samma som phazerns de vet jag inte, men enligt killen jag köpte dom av på Yamaha så åker dom nytro turbo på samma rem . jag har kört 200-250 mil på 2 st Yamaha remmar utan att fransa eller spränga en rem. har bytt en av dom pga bussningen i primären släppte och svarvade ett jack i den , men den sitter som reserv rem nu och den går säkert 50-100 mil till om man kollar hur mycket stryk dom tål :) och att dom kostar 750-800 kr är ju inte fel heller .. köpte en polaris kopia hos polaris åf i skellefteå men höll typ 20-30 mil och de var för 1200kr tror jag .