Jag antar att du skriver fel för har du 2-7 nålar eller 2-6 2-4 så kan den knappas funka. Du menar garanterat tvärtom typ 7-2 .har provkört igen nyss och jävlar vad den går nu... säkert dubbla effekten mot sist. (nu går den framåt av egen kraft...typ)
men provade att stänga av powerjetsen helt och då gick den bättre. ska prova magrare nålar och se om det gör skillnad kör med 2-7 nålar i nu som jag körde med ifjol.
har både 2-6 och 2-4 nållar liggandes så jag tänkte prova 2-4 nålarna nu bara för att se om den går framåt lite fortare då.
minst 300hk ska den ha, vad det behövs för tryck för att komma dit vet jag inte...Vad hissar du på för effekt då? Hur högt ladd har du tänkt köra?
haha, jo om den skulle orka dra runt bromsen...Skulle man bänka den nu så skulle jag gissa på ca 20hk
Det tar sig sa mord brännaren:lol: men it is something wrong in the pipe då du måste bestycka ner så mycket från ikke turbo.ge upp? det vet jag inte vad det betyder
Fick i 4-2 nålarna tog bara ca 2 timmar... men det blev helt klart skillnad! Nu ger den säkert 100 hästar. Laddar 0.3 bar nu och dumpen börjar höras när man släpper gasen
Fick faktisk lite färg på ett av stiften också. Ett av stiften är nog utslaget så den gick troligen på 2 cylindrar hördes som så...
Måste fixa elen igen, är nog inge bra på sådant trotts allt Sedan måste jag koppla in de 2 andra egt sensorerna. Kontakterna jag beställde var givetvis av fel sort.
Du kan helt klart påverka trycksättningen genom att minska hålet som är borrat i mitten. Hur stort hål borrade du i pitotröret?Provat lite mer ikväll. Tror jag kan vara något på spåret. Verkar nästan som förgasarna får tryck för snabbt för håller jag gasen en stund så börjar den dra på rätt bra. Sen provade jag klämma ihop slangen till trycksättningen av förgasrna så gått det går medans man kör och då verkar den gå bättre.
Är det möjligt att det kan vara så?
Tack för svaret!Du kan helt klart påverka trycksättningen genom att minska hålet som är borrat i mitten. Hur stort hål borrade du i pitotröret?
Prova gå ner 1mm i detta hål så tar det längre tid att bygga upp trycket i flotörhuset. Och det borde även gå att sätta in ett strypmunstycke i den slang som går till flotörhusen. Det har jag inte provat eller hört talas om men det borde funka lika bra som att vrida pitotröret eller minska hålet.
Som sagt ,,,den bör inte avvika mycket från org bestyckning . Kommer man långt ifrån org best så har man något fel.
Piptrycket är också högintressant. Du kan ju låna tryckmätaren från bränslet så du kan se både turbotryck och piptryck intill varandra. Ligger piptrycket mycket lägre än turbotrycket kan den säker feta ordentligt.
Något är fel då den bara ger 100 hk på 0,3 bar oavsett bestyckning. Det lär vara obalance mellan pipan och turbotrycket. Du bör ha över 250hk på 0,3 bar
Om piptrycket överstiger turbotrycket får man just NO effekt.