ski-doo rev 800 -03 , bra skoter??

pontaan

Aktiv medlem
20 jan 2010
88
0
6
malmberget
hej, funderar på att kanske köpa en rev 800 -03 idag, jag undrar om de är allmänt en bra skoter o en skoter man kan lita på? :) snälla hjälp mig snabbt , ni kan gärna säga för o nackdelar med dom?

Mvh pontus :)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
skidoo rev brukar vara väldigt övervärderade så om du inte hittar nån prisvärd kika på annat märke är mitt tips.
 

marwik

Medlem
1 apr 2010
32
0
1
Sandviken
Jag köpte en 600 -03a i vintras, gått lika långt. Nu ca 40mil senare har jag fått bytt båda insugsgummina (ca 2400kr för båda) och det är dags för kolv byte. Kolla om RER går i som den ska, om inte så är det dålig komp eller ta med komp provare och kolla med.
Och sitter bäversvansen kvar, så byt ut den. Fult och att det kan packas snö emellan den o mattan..
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
såvida den inte kostar typ 50 lax som dom flesta gör så är det en prisvärd skoter.
inte en krona över 40 tycker då jag.om den inte är i NYskick vilket man inte brukar kunna räkna med på dessa skotrar.
veven är viktig att man fettar in ibland annars ska det väll inte vara några större problem
 

pontaan

Aktiv medlem
20 jan 2010
88
0
6
malmberget
bäversvansen är inte kvar så den är ombygd, jag får köpa den för 34 tusen ;), har aldrig använt en komp lr tagit nått komp prov ngn gng, men kan ni förklara hur man ska göra? :)
 

marwik

Medlem
1 apr 2010
32
0
1
Sandviken
Tycker jag låter som en rimligt pris för skotern. Jag har inte heller gjort det nån gång. Men det ska bara vara ta bort stiften och sätta i kompprovaren, i think.. Hör med nån åf eller verkstad, om det inte är nån på forumet som kan den saken bättre?:)
 

mebben

Välkänd medlem
1 mar 2010
194
0
6
Sverige
bäversvansen är inte kvar så den är ombygd, jag får köpa den för 34 tusen ;), har aldrig använt en komp lr tagit nått komp prov ngn gng, men kan ni förklara hur man ska göra? :)
Bara att skruva loss stiften, vrid av tändningen, tryck komprovaren mot tändstiftshålet så hårt att det blir tätt och dra ett par ggr i snöret. Repetera på nästa cylinder. Det ska inte skilja mycket alls mellan cylindrarnas kompression...
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
för och nackdel kan man ju diskutera med korta 03 REV MXZ,
men den har ju inte heller samma kedjehus som 04>,
ny boggie anpassad för driver forward kom inte fören 05>
olika dynor med för och nackdelar är det ju också på olika årgångar och modeller.

så prisvärdheten sitter i skicket på skotern, motorn mm..

En RAVE 800-03 för samma pris i 10- 15000kr mindre kan med "mellanskillnadspengarna" göras till en "mer" prisvärd skoter..

Men ja, de e en ganska personlig fråga vad som gör något prisvärt...
 

mebben

Välkänd medlem
1 mar 2010
194
0
6
Sverige
okej tack så mkt för hjälpen vart får man tag på en sån där komp ifrån ? :p
Jag köpte min på Biltema, 199kr.
Men borde ju gå att köpa på välsorterade bildelsbutiker och kanske till och med på någon OKQ8...