Arctic Cat 2012

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Okej, bästa jag fått är 129900:- vilket jag tyckte kändes mycket bra och ligger ju inte så högt över erat.

Verkar som A-C handlarna kan göra mer på priset än Poo:rna kan, skumt dollar på bägge visst?

Hmm, vet inte om jag vill gå ut med vart jag fått mitt pris, gissar på att många har några känningar lite här och där.
 

Conanbarbaren

Aktiv medlem
5 sept 2009
50
0
1
Någon som vet om nya sportbumpern passar när man har bukplast monterat. Har hört lite olika så tänkte kolla läget innan man beställer bågen...
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
ja vi har då beställt båge och bukplast till våra.
Är dom så korkade på tillbehörs sidan, att de inte skulle gå att ha båda, då tro ja ngn ska få sparken.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Hittade några fler filmer, vet ej om de kanske finns här sen tidigare.

[video=youtube;ODGYZkDZbkI]http://www.youtube.com/watch?v=ODGYZkDZbkI&feature=related[/video]

[video=youtube;L-4Yzy9BHUo]http://www.youtube.com/watch?v=L-4Yzy9BHUo&feature=related[/video]
 

dogbert

Aktiv medlem
2 aug 2004
78
0
6
Nån som har koll på servicekostnader och intervaller för 1100T.

Läste på Snowest att det på M 1100T skulle kollas ventiler var 320:e mil och på F 1100T ca var 400:e mil.

Tyckte att det lät som väl korta intervall och om det stämmer vad hamnar servicekostnaderna på för de första 3 åren som garantin gäller.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nån som har koll på servicekostnader och intervaller för 1100T.

Läste på Snowest att det på M 1100T skulle kollas ventiler var 320:e mil och på F 1100T ca var 400:e mil.

Tyckte att det lät som väl korta intervall och om det stämmer vad hamnar servicekostnaderna på för de första 3 åren som garantin gäller.
Va! :mmph: Det kan väl ändå inte stämma? :confused: Då får man ju lämna in den mitt i säsongen för service, verkar ju heltokigt.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Enligt 2012 års serviceplan så ska ventilspelet kollas på alla 4-taktare vid 1000 mil.
Ingen skillnad mellan turbo och NA alltså.

Men som tidigare sagt så ska drivkedjan bytas vid 500 mil, det blir väl lagom till påsk för dig David, du verkar ju åka en del. :blink1:
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Precis som du skriver 500 mil. Ifjol minns jag att ja frågade på kursen om service intervall på kolvbyte, men då pratade dom inte så mkt om kolvar mer att vi inte hade öppnat någon ho än osv. I år som ngn skrev har dom tagit upp detta på protokoll. Tror det har med 3 års garantin att göra. Dom kanske inte är sugna på att ta kostnaden för ett motorras om det visar sig att kolvarna gått 1400 mil. servicekostnaden är så olika från handlare till handlare.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja det är väl bara att se till att byta kedja i tid då tar ju inte så lång tid i vanliga fall.
Min lär nog hamna på ca 1500mil innan garantin är slut iaf :) men är det ngt som inte har 3 års garanti på skotern eller gäller 3år på allt?
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Såg i serviceplanen att man infört byte av drivkedja efter 500mil generellt och kolvbyte för 2T också efter 500 mil.
Detta med tre års garantier är bra men, vad blir blir egentligen totala servicekostnaden för hela perioden? Kolvar till en 800HO är inte de billigaste. Traditionellt är det så att kunden själv betalar för hela garantitiden. Både på servicekostnaden och totalpriset. Kommer servicen kosta runt 3-4000 SEK plus material? Vad är riktlinjerna för prissättningen?

Går ju heller inte att skita i servicen eftersom garantin samt inbytespriser kommer justeras efter det. Allt loggas på servicejounalen

men är det ngt som inte har 3 års garanti på skotern eller gäller 3år på allt?
Skulle tro att dämpare, framvagn, boggi, matta blir lite problematiskt att reklammera. Detsamma gäller nog tyvärr chassiedetaljer.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Skulle tro att dämpare, framvagn, boggi, matta blir lite problematiskt att reklammera. Detsamma gäller nog tyvärr chassiedetaljer.
På min nytro fick jag nya framvagnsbussningar vid varje 500mil (2 ggr de första två åren då garantin gällde). Nu tror jag inte att Arctic har samma problem som Yamaha med dessa bussningar som slits ut fort men sånt borde väl täckas av garantin även hos Arctic men det lär ju iof tiden utvisa. Jag har iaf bara bra erfarenheter av Handlarna i Storuman så det kommer nog att gå fint :)

Är det ngn som vet vad det är för glödlampa i strålkastarna på proclimb skotrarna? Har frågat detta tidigare en gång men nu har kanske ngn hunnit kolla på sin maskin.
Mvh David
 

Fluke

Medlem
9 feb 2009
48
0
1
Kiruna
På min nytro fick jag nya framvagnsbussningar vid varje 500mil (2 ggr de första två åren då garantin gällde). Nu tror jag inte att Arctic har samma problem som Yamaha med dessa bussningar som slits ut fort men sånt borde väl täckas av garantin även hos Arctic men det lär ju iof tiden utvisa. Jag har iaf bara bra erfarenheter av Handlarna i Storuman så det kommer nog att gå fint :)

Är det ngn som vet vad det är för glödlampa i strålkastarna på proclimb skotrarna? Har frågat detta tidigare en gång men nu har kanske ngn hunnit kolla på sin maskin.
Mvh David
Det är H4 lampor