Arctic Cat 2012

Fluke

Medlem
9 feb 2009
48
0
1
Kiruna
Var trångt som attan att lirka ut remmen mellan primären och buken...trodde att jag gjorde nåt fel, men tydligen är det fler som märkt samma sak...=)
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Vilket kapell av kapell ska man beställa till en XF 800 HC ?

Det som enligt spec skall passa alla XF modeller inkl HC?

Eller det som enligt spec ska passa alla M modeller?

Anledningen till att jag inte vågar köpa det som skall passa XF är att dem nu förlängt arslet på HC:n så den är ju typ lika lång som en M800?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag har gått igenom maskinen grundligt och hittat några saker som jag känner att jag kommer behöva ändra på.

1. Bumpern fram, en katastrof!

2. Styret är lite för högt, även i det lägsta läget.

3. Dynan för bred i nederkant och även skulle den kunna vara lägre.

4. För liten utväxling mellan styre och skida, man måste svänga för mycket för att det ska röra sig.

5. Ev ändra boggie infästningen, men jag behöver först snö innan jag ändrar där.

6. Ljuddämparen från hell som nog väger som en normalstor kvinna!

I övrigt känns det att vara en ganska färdig maskin som är väl ihopsatt.
 

Fluke

Medlem
9 feb 2009
48
0
1
Kiruna
Vilket kapell av kapell ska man beställa till en XF 800 HC ?

Det som enligt spec skall passa alla XF modeller inkl HC?

Eller det som enligt spec ska passa alla M modeller?

Anledningen till att jag inte vågar köpa det som skall passa XF är att dem nu förlängt arslet på HC:n så den är ju typ lika lång som en M800?
Du får beställa ett kapell för M-modellen...kolla in här så ser du vilka som passar...

http://store.arcticcat.com/product/451583/%2Apcmc/_/Premium_Cover<br>Green_or_Orange
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Jag har sprängskisser i form av pdf-fil för M800 Sno Pro och XF800 High Country, så säg till om ni är intresserade så skickar jag den.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Hej
Fick leverasbesked på min XF1100T, tyvärr verkar jag få vänta tills månadsskiftet nov-dec .
Det dyker tydligen upp en XF1100 Vit utan turbo redan nästa vecka hos Yngvessons i Storuman..
AC verkar ha problem med någon detalj till turbon enl. min återförsäljare.

Någon som vet något annat ?