Arctic Cat 2012

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
Va kan det vara när helljus lampan tänds vid gaspådrag .och pip ljudet när man backar hörs mkt mkt svagt? M8 2012
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Min helljuslampa glöder lite hätt bara vid gaspådrag. å backvarningen är det ett jäkla liv på! går de att koppla ur den mån tro?
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Det har kommit en service meddelande att reglaget ska bytas på vissa m8-12 alltså de som lysknappen och handtagsvärmar knapparna sitter i. har fått byta de på min. kan vara därför dit heljus spökar.
 

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
Det har kommit en service meddelande att reglaget ska bytas på vissa m8-12 alltså de som lysknappen och handtagsvärmar knapparna sitter i. har fått byta de på min. kan vara därför dit heljus spökar.
den är bytt så måste vara nå annat
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Klämt iväg några mil idag i ospårad terräng med M8:an, är MYCKET nöjd hittills av skotern.

Skall bara få dit SLP skidorna, sen är saken biff.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
var och käkade med en kompis idag.och som har beskrev det hadde har hittat nå grejjer som ramlat lös från sekundärvariatorn.
en glidklack var det och dom andra satt löst också.
kan ju vara någon att kika på om det nu är så.

varför började man med glidklackar igen?
på min -11 sitter det ju rullar och man tycker ju att rullar borde gå lättare?
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Jag har känt av att remmen kan slira till ibland under turen idag. Det blev lite bättre efter att jag satta tejp över springorna på kåpan men det känns fortfarande lite vid tex dykning i djupsnö eller i ett krön. Ny skoter och man måste ha sånt här bondfix. Känns ju inte riktigt rätt. Är det någon annan som har haft samma problem.

Och ja kåpan sitter som den ska, innanför i nederkant och med flärpen i hålet.

Xf800 High Country.
 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Klämt iväg några mil idag i ospårad terräng med M8:an, är MYCKET nöjd hittills av skotern.

Skall bara få dit SLP skidorna, sen är saken biff.
Inga problem med remmen?Snö innanför kåpan?Eller har ni satt meschtyg i hålen på sidokåpan.Tycker att sidokåpan flexar inåt vid tryck.Blir en längre tur lör morgon utan x-tra rem,ensam.Hoppas man haver remguden me sig....
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
japp. var nyss ut och rätade ut den lilla böjen på plåtbiten som sitter på chassiet.
De blir till att se hur bra de blir på skoterturen i möra :)
 
W

Wettainen

[video=youtube;iq_okfOfxYg]http://www.youtube.com/watch?v=iq_okfOfxYg[/video]
Där rök 2st 1100turbo!