Arctic Cat 2012

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Känns inte moraliskt rätt lägga de på youtube för så dåligt tycker ja inte om articen, jamena filmen visar verkligen hur lätt den går sönder:( ja vill ju ha nått slags andrahands värde på skotern i slutet av vintern...
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Väldigt skumt att ni spränger remmar, körde 140 mil på första remmen då jag tillslut vålda sönder den. Slängde i 084 remmen som man fick gratis och har nu kört kring 60 mil och den ser ny ut. Be era handlare kolla linjeringen igen. och eftersom XF:en har lättare att växla ut pga mindre matta så släng ur plasthylsan ur sekundären om ÅF monterade någon sådan. Har då ingen i min M8a
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Ja tycker åf borde se ett värde i att lyckas åtgärda en sån maskin som har problem, för min del så får dom exprimentera med vad som helst på min maskin bara jag slipper betala för remmarna och delarna! Om man löser problemet själv kommer ju inte åf få reda på lösningen
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell


Görs alla grejer som står här på 150mils servicen då kan man ju nästan förvänta sig få igen en ny skoter med tanke på alla små fel man har;)
 

hcrsweden

Aktiv medlem
12 dec 2010
77
0
6
Luleå
Är det någon som drevat ner sin m800, m800hcr?
Min åf föreslog det åt mig pga remproblem på min hcr!

Hade varit bra med lite feedback innan man lämnar in maskinen.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
De verkar ju vara mycke från maskin till maskin, man börjar ju helt klart vara orolig över veven, undra om den ens klarar en rem sprängning utan att bli krokig
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Måste höra om det är någon mer maskin än min som blivit svårstartad efter senaste uppdateringen? Nu måste jag nästan alltid ge lite gas när jag ska rycka igång den. Förra året va det inga problem.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag är då missnöjd med den nya mappen.
Upplever den också lite svårstartad.
Och boggandet blev nog nästan värre.
Samt kanske också en viss förhöjd förbrukning.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Exakt samma grejer har ja upplevt, den surar på lite så man måste ge gas om den ska starta på första när den är varm
 

m@rke

Aktiv medlem
30 okt 2009
92
0
6
luleå
min är också så att man får dra å dra å dra å så startar den men går dåligt på tomgång typ 3-4 sekunder
Jag är då missnöjd med den nya mappen.
Upplever den också lite svårstartad.
Och boggandet blev nog nästan värre.
Samt kanske också en viss förhöjd förbrukning.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Verkar ha fått nåt knepigt fenomen på snömoppen nu, håller på att fixa med variatorkit (vikta för toppvarven) men när jag kör och håller stumt så dör skotern av, ungefär som att man trycker på dödaren lite snabbt, släpper man gasen och gasar om så går det igen, har även hänt ifrån stillastående och fullgas.

Varvade ca 8250-8300, har kört med toppvarv över 8400 vid ett annat tillfälle och den slog aldrig ifrån då, så jag undrar vad det kan vara? nånting med gashandtaget? nåt som går att koppla ur?
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
har någon annan än jag reflekterat över att de inte är samma Art nummer på sekundär skivorna mellan -12 och -13?? vad är de som är förändrat? kollar man brown´s så används sekundären till -12 endast till tolvor och ingen annan årsmodell