Hej Niklas!
Av någon anledning har jag totalt missat ditt meddelande här. Ber så mycket om ursäkt för detta. Som du antyder så var Formula Plus 1996 inte den supermaskin vi hoppats på för crossbanorna. Den var inte bättre på någon punkt än Pro Stockarna frå 1984-85 vilket gjorde att vi behöll dessa som tävlingsmaskiner ända t.o.m. säsongen 1998. Formula MX:arna av samma PRS typ var dock hyfsat konkurrenskraftiga och Krister vann ju SM i Std klassen i Ockelbo 1985 med den maskinen. Racingklassen var dock mycket mer krävande och Formula Plusen var alldeles för tung och komplicerat byggd för att kunna konkurera där. Som ledmaskin gick den dock utmärkt och det var ju första modellen som hade TRA variator. Den hade ju 536 motor och mycket goda prestanda. Jag har inga bilder på den modellen, men det är inte helt ömöjligt att det finns någon broschyr från 1986 i arkivet på BRP. Skall kolla detta när jag tittar in nästa gång. MVH/ Bosse
Av någon anledning har jag totalt missat ditt meddelande här. Ber så mycket om ursäkt för detta. Som du antyder så var Formula Plus 1996 inte den supermaskin vi hoppats på för crossbanorna. Den var inte bättre på någon punkt än Pro Stockarna frå 1984-85 vilket gjorde att vi behöll dessa som tävlingsmaskiner ända t.o.m. säsongen 1998. Formula MX:arna av samma PRS typ var dock hyfsat konkurrenskraftiga och Krister vann ju SM i Std klassen i Ockelbo 1985 med den maskinen. Racingklassen var dock mycket mer krävande och Formula Plusen var alldeles för tung och komplicerat byggd för att kunna konkurera där. Som ledmaskin gick den dock utmärkt och det var ju första modellen som hade TRA variator. Den hade ju 536 motor och mycket goda prestanda. Jag har inga bilder på den modellen, men det är inte helt ömöjligt att det finns någon broschyr från 1986 i arkivet på BRP. Skall kolla detta när jag tittar in nästa gång. MVH/ Bosse