Senaste material av eritor

  1. E

    Pro RMK; kolvbyte efter 140mil

    Jahapp, nu var förtroendet för Polaris och dess motorer förbrukat. Skulle göra service på maskinen förra veckan och upptäcker då att kolvringarna på MAG sidan är slut, har liksom flagnat i ytan. Inser i samma veva att garantin gick ut för 29 dagar sedan. Kul. Nåja, var in till åf för å höra...
  2. E

    nu blir jag smått förbannad!!!!!!

    Kan hålla med om att skidåkare är korkade som börjar gorma om att de åker skotrar på leden... Kan liksom inte förstå hur dum man får bli, om de är ungefär 3354158485464 skotrar som kört där tidigare kanske man borde ana att de möjligtvis kan vara en led man befinner sig på! MEN, de verkar vara...
  3. E

    Dragon RMK

    Tjenare! Jag har en RMK Dragon och kan meddela att så höga siffror som 6 liter/mil har jag aldrig sett på min maskin. En enda gång har den förbrukat en tank med förbrukningen 3,4 lite/mil, alla övriga gånger har den legat på 2-2,8 liter/mil. Nu börjar ju blötsnön komma, så nu kanske...
  4. E

    dragon dyna !!

    Kan även avslöja att den är gudomligt skön :) Garanterat den skönastte dynan på marknaden, utan tvekan! Fast den lär knappast vara billig.
  5. E

    SRX 700 -01 försäkring

    Kollar ni alls på hur gamla trådar ni svarar på?
  6. E

    Vad har DU för skoter och varför?

    Har beställt en RMK Dragon -07. Varför? För att jag är less på å köra fast :) Och att de var rätt kurs på dom ;)
  7. E

    Turbo - Phazer -07........

    Nix, förtfarande 4 cyl på RX maskinerna, 3 cyl på RS och 2 cyl på PZ maskinerna...
  8. E

    Hur mkt hk får man utan org piporna på SRX?

    Bara en stilla undran som inte har med frågan i sig å göra, men varför i hela världen skulle du vilja montera på en enkelpipa?? Nåja, hur som helst så är SXR pipan INTE kompatibel med SRX motorn, stora effektförluster och stora bestyckningsproblem väntar, i värsta fall motorhaveri. En pipa...
  9. E

    Rmk högkamm

    Skryt? Om en så gammal skoter?? Hahahaha... Skojar bara! OnTopic: Kamhöjden beror på vilken motor han har, har han Schtoor braka vibratorn så är de 61mm, är de lillmotorn så är de 51mm...
  10. E

    Turbo - Phazer -07........

    Teoretiskt sett så bör en 260hk's RX motor hålla bättre än en 140hk's PZ motor pga de mindre effektuttaget i RX motorn sett till slagvolym (260hk/liter i RX vs. 280hk/liter i PZ) I verkligheten är nog ändå chassit slut för nån av ovan nämnda motorer är...
  11. E

    Avgasportar SRX

    En gång per säsong är minimikravet. Hmm, eftersom den gått 540mil utan att någon rengjort dom så bör du nog dela på hela giljotinen, alltså plocka isär den upptill också där den sitter med två skruvar å kolla sen hur wireläget ser ut, skitiga giljotiner brukar innebära att dom går trögt o loppet...
  12. E

    Hur mkt hk får man utan org piporna på SRX?

    Hmm, vad tusan menar du?? vad är "typ vanliga grejer"?? orginalpiporna är ju vanliga grejerna till den skotern... Eller vill du ha ett bilavgassystem på den? Vad du än byter till så får du aldrig mer effekt än med orginal uppsättningen på SRX:en eftersom den har oerhört fint avstämt avgassystem...
  13. E

    Schimsbrikor

    Tunnare brickor uppe för mer vikt förskjutning. Kolla igenom boggin, för om inte dom nedre brickorna alls tar i staget, ligger an så att säga, när skotern är obelastad så kan de vara så att den inte orkar fjädra ut ordentligt både fram och baktill... De är ju int ehelt ovanligt att främre nedre...
  14. E

    HK antalet stämmer inte?

    Ett exempel är ju min SRX som jag hade, enligt VV så ska SRX:en ha 131hk, har hittils bara sett bromsningar som legat mellan 140-143hk, tex Snowrider bromsade en SRX i ett gammalt nummer där den lämnade 142,? hk... Så vad tillverkaren uppger till VV stämmer inte heller så bra alla gånger...
  15. E

    Helsyntet inte bara av godo....

    Jo de har jag sett på ett antal skotermotorer, själva vevaxel lagrena är sällan blånerade, men nedre vevstakslagret å ibland även övre "lilländan" är ganska ofta blånerade... På en motor jag hade isär så var HELA vevstaken blåanlöpt... Så nog kan de stämma, men jag kommer fortsätta köra på...