Senaste material av Teelbe

  1. T

    Frågor kring REV summit 06

    Hej har lite olika frågor angående min skoter, hoppas någon har svar som kan underlätta lite. 1.Mina skidor glappar extremt mycket i sidled och jag antar att det är bussningarna i skidbenet till skidorna,tror ni det bara är att köpa nya eller tror ni skidbenen i aluminium är slitna i hålen...
  2. T

    Lynx 670 komplett i delar 93

    Säljer nu 670n den är komplett och står i Piteå (norrbotten) motor komplett fungerande med förgasare variator hela elsystemet och avgassystem 6500 kr sekundärvariator+axel 650kr kedjehus 400kr tank+kåpa 300kr dyna utan hål(med baklyse) 400kr huv (ful) 300kr bukplast 200kr skidor(plåt) 200kr...
  3. T

    Hjälp Variator funktion

    Tjabba, har en variator på min Lynx 670 som är modell TRA 1 . Har nyligen renoverat den då den glappade på inre stålbussningen(mycket!). så jag har bytt bägge bussningar(rödmarkerade) som finns på den. nu funderar jag över om den inre platten eller själva korgen(blå) då ska gå att dra in och ut...
  4. T

    TRA variator äldre model

    Hej, har lite frågor kring min TRA variator på en rave 670 -94 Först och främst så har jag skrivit om att min skoter inte ville växla som den skulle och känns som den inte vill växla ur efter gassläpp (kärvar). så inslags varvet på den är kring 5500rpm men på senare tid mellan 7-8 tusen och...
  5. T

    Ski-Doo Sprängskisser ( 1996 --> )

    Skickar in ett tips för lite verkstads manualer och användar manualer till ski-doo. Ski-Doo 70talet till 10talet + lite yamaha,polaris,artic cat,vintage http://chadt.us/manuals/
  6. T

    Demontera Sekundärvariator

    hallå där har lite funderingar kring sekundärvariatorn på en gammal skandic 277/377. det är så att fjädern har gått av och nu har jag varit och köpt en ny i veckan. Men hur får man egentligen isär skivorna? har testat med snart alla hammare och brytjärn jag hittat, skiten sitter. problemet är...
  7. T

    Effektförlust med tyngre vikter?

    Hallå där! Har lite funderingar över min skoter. Först och främst så måste jag varva upp min motor till 5500-6000/rpm för att få den att börja driva i start, men sen då jag är i fart så drar den på cirka 4000/rpm, vilket är väldigt jobbigt då jag vill kunna köra mjukt med den också. Det måste...